پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال وبختياري:

ظرفيت کسب و کار در روستاها توسعه مي‌يابد

کد خبر: 42912 تاریخ انتشار: 1398/08/22 11:14:06
نمایش: 1991
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به ظرفيت‌ها و قابليت‌هاي بسياري که در روستاهاي اين استان وجود دارد،گفت: اين ظرفيت‌ها بستر مناسبي براي رونق کسب و کار و رفع محروميت‌زدايي از اين مناطق است و اين ظرفيت با مهارت‌آموزي توسعه مي‌يابد.
اقبال عباسي روز سه‌شنبه در ديدار با رئيس سازمان فني و حرفه‌اي کشور افزود: تحقق توسعه پايدار در روستاها بيش از آنکه نيازمند توزيع امکانات و تسهيلات باشد نيازمند آموزش و مهارت‌آموزي به روستاييان براي بهره‌گيري از اين قابليت‌ها و ثروت‌هاي نهان است.

وي آموزش و مهارت‌آموزي به جوانان را از مهمترين و اصلي‌ترين راهکار رونق اشتغال و رفع بيکاري است و گفت : اهميت توجه به مقوله آموزش و مهارت‌آموزي در دولت يازدهم و دوازدهم به خوبي درک شده و با اجراي برنامه‌هاي تدوين شده در اين حوزه مي‌توان شاهد خروجي مطلوب آن باشيم.

وي ادامه داد: اگرچه دولت براي مهار نرخ بيکاري و رونق اشتغال تسهيلات مناسبي را تخصيص داده است اما تسهيلات به تنهايي نمي‌تواند منجر به ايجاد شغل شود و افراد جوياي کار بايد در وهله اول مهارت و تخصص راه‌اندازي کسب و کار را فرا گيرند.

عباسي با تاکيد بر توسعه آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي در اين استان، تصريح کرد: ضروري است تا اين مهم بايد با جديت و اهتمام بيشتري در استان پيگيري شود و اين آموزش‌ها در شهرها و روستاهاي استان در اختيار علاقمندان و افراد جوياي کار قرار گيرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07