پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

قيمت مواد لبني و پروتئيني در چهارمحال و بختياري تثبيت شده است

کد خبر: 42988 تاریخ انتشار: 1398/09/04
نمایش: 1903
اخبار
معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري گفت: هر گونه افزايش قيمت کالا در بازار ممنوع بوده و اگر افزايش قيمتي مشاهده شود برخورد جدي صورت مي‌گيرد و متخلف به تعزيرات حکومتي استان معرفي خواهد شد.
الله‌کرم نصيري روز دوشنبه  در نشست تنظيم بازار چهارمحال و بختياري با اشاره به ذخيره‌سازي ۱۵۰ هزار تن نهاده دامي شامل ذرت، سويا و و محصول جو در انبارهاي استان اظهار داشت: با توزيع به موقع نهاده دامي و خوراک طيور، بهانه براي افزايش قيمت از سوي توليدکنندگان وجود ندارد. 

وي، ذخيره‌سازي انبوه نهاده‌هاي خوراک دامي از سوي دولت در نيمه دوم امسال را باعث اطمينان بخشي به مردم در حفظ تعادل قيمت گوشت قرمز و سفيد در استان دانست و گفت: دولت با اين عمل در تثبيت و تامين مواد پروتئيني و اقلام پرمصرف مردم اهميت خاصي داشته است که اين روند ادامه دارد.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختياري، از وجود بيش از ۹۰۰ هزار قطعه مرغ آماده عرضه به بازار در مرغداري‌هاي استان ابراز رضايت کرد و افزود: اداره پشتيباني دام سازمان جهادکشاورزي نيز بيش از ۱۶۰ تن گوشت قرمز  و ۱۲۰ تن مرغ منجمد با قيمت مصوب در انبارهاي استان ذخيره‌سازي کرده است و آماده توزيع دارد.

نصيري، با بيان اينکه کالاهاي اساسي به اندازه کافي در استان ذخيره شده است، گفت: چنانچه افرادي در نحوه توزيع و عرضه اين کالاها خللي ايجاد کنند متوليان امر موظفند در کمترين زمان آن‌ها را شناسايي و براي برخورد به تعزيرات حکومتي معرفي کنند.

وي گفت: محصول شکر و برنج خارجي با قيمت مصوب دولتي به عنوان يکي از کالاهاي اساسي به اندازه نياز و حتي بيشتر از نياز  استان، در انبارها ذخيره شده و در توزيع اين محصولات پرمصرف در بازار هيچ محدوديتي وجود ندارد.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختياري همچنين در خصوص تصميم‌گيري براي تغيير قيمت تخم‌مرغ و مرغ در استان اظهار داشت: با توجه به فراواني محصولات يادشده در استان دليلي بر افزايش قيمت وجود ندارد. 

وي در خصوص افزايش قيمت خيار و گوجه در بازار، گفت: سرماي هوا و کاهش توليد محصولاتي همچون خيار و گوجه دليلي بر افزايش قيمت نيست، قطعا در هفته آينده ميوه و سبزي از مناطق جنوبي استان روانه بازار خواهد شد.

نصيري خاطرنشان کرد: کميته‌اي اعم از سازمان صمت، جهاد کشاورزي، تعزيرات حکومتي، فرمانداري، دفتر امور اقتصادي و اصناف تشکيل شود و تصميمي جامع‌الاطراف و متناسب با تصميم کلان در بحث ميوه و تره‌بار گرفته شود تا مردم در اين زمينه احساس نگراني نکنند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07