پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

اشراف بر قانون لازمه برگزاري انتخابات سالم و حداکثري است

کد خبر: 53010 تاریخ انتشار: 1398/09/06
نمایش: 2147
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: اشراف بر قانون از سوي عوامل برگزاري انتخابات لازمه برگزاري يک انتخابات سالم، امن و حداکثري است.
اقبال عباسي روز چهارشنبه در نشست ستاد انتخابات اين استان افزود: بي اطلاعي از قانون و عدم تسلط کافي آن منجر به بروز برخي مشکلات و تخلفات مي شود از همين رو براي جلوگيري از اين مسائل ضروري است تا همه عوامل برگزاري انتخابات نسبت به انتخابات آگاهي و اطلاع لازم را داشته باشند.

وي با تاکيد بر تقويت وحدت و همدلي بين دستگاه‌ها و عوامل اجرايي و نظارتي انتخابات، تصريح کرد: هماهنگي و وحدت بين عوامل از ضروريات برگزاري هرچه بهتر انتخابات است و اين مهم جز با تمکين به قانون حاصل نمي شود.

عباسي، شفاف سازي را از ديگر اقدامات جلوگيري از تخلف در عرصه انتخابات دانست و تصريح کرد: در عرصه انتخابات وعده هاي بسياري از سوي کانديداها داده مي شود که ضروري است فرمانداران و بخشداران در خصوص برخي شعارهاي احتمالي عوام فريبانه شفاف سازي کنند.

استاندار چهارمحال و بختياري ادامه داد: از سوي ديگر اگر تخلف و يا عمل خلاف قانوني رخ داد، فرمانداران ملزم به مستندسازي هستند تا رسيدگي به آن عمل خلاف قانون بهتر انجام گيرد.

عباسي همچنين در خصوص انتخاب هيات هاي اجرايي و نمايندگان حاضر در شعب اخذ راي به فرمانداران توصيه کرد تا افرادي را انتخاب کنند که از سلامت نفس برخوردار بوده، متدين و مقبول افکار عمومي باشند و بر قانون اشراف لازم را داشته باشند.

وي، برگزاري انتخاباتي سالم، بانشاط و با حضور حداکثري مردم را هدف اصلي عوامل برگزاري انتخابات دانست و گفت: همه دلسوزان و افراد دخيل در برگزاري انتخابات بايد تمام تلاش خود را به کار گيرند تا با اميدافريني و اعتمادزايي در جامعه حضور حداکثري مردم را فراهم کنند.

عباسي با تاکيد بر رصد تخلفات در حوزه هاي انتخابيه استان، خاطرنشان کرد: با فرمانداراني که در اين حوزه کم کاري کنند و يا در صورت اطلاع از تخلف با آن برخورد نکنند برخورد قانوني مي شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06