پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

کميته بررسي مشکلات بخش ميانکوه شهرستان اردل تشکيل مي‌شود

کد خبر: 53015 تاریخ انتشار: 1398/09/08
نمایش: 1569
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: کميته‌اي با عضويت ۵ دستگاه اجرايي استان براي بررسي و رفع مشکلات موجود در بخش ميانکوه شهرستان اردل به زودي تشکيل مي‌شود.
اقبال عباسي عصر جمعه در نشستي در محل سد کارون ۴ در محدوده بخش ميانکوه شهرستان اردل، افزود: تکميل جاده دسترسي شهرکرد- ناغان- ايذه، ايجاد برخي ادارات در مرکز بخش ميانکوه، احداث بيمارستان، آسفالت جاده‌هاي روستايي، رفع آلودگي نفتي در آب منطقه سرخون و تعيين ظرفيت توليد پرورش ماهي در قفس در سد کارون ۴ از مهمترين مطالبات و مشکلات مردم اين منطقه است.

وي ادامه داد: در همين راستا براي رفع سريع‌تر اين مشکلات مقرر شد تا  کميته کارشناسي متشکل از آب منطقه‌اي، جهاد کشاورزي، مديريت سد کارون ۴، اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و اداره کل پدافند غيرعامل استان تشکيل و اين مشکلات و مسائل را بررسي و براي رفع آن تقسيم کار شود.

عباسي، از پيگيري براي احداث يک بيمارستان ۲۵ تختخوابي در مرکز بخش ميانکوه خبر داد و گفت: در همين راستا با وزير بهداشت و ساير مسئولان ارشد کشوري نشست برگزار مي شود و زمينه اجرايي شدن آن را فراهيم مي‌کنيم.

استاندار چهارمحال و بختياري، پرروش ماهي در قفس را از مهمترين ظرفيت‌هاي سد کارون ۴ عنوان کرد و افزود: براي بهره‌گيري از اين قابليت در ابتدا ظرفيت توليد و پرورش ماهي در سد کارون ۴ بررسي و نسبت به رفع چالش‌هاي زيست‌محيطي آن تصميم‌گيري مي‌شود.

عباسي همچنين روند تکميل جاده شهرکرد- ناغان- ايذه را مطلوب ارزيابي کرد و اظهار داشت: اين جاده در ۵ نقطه در حال احداث است.

وي ايجاد سد کارون ۴ در استان را سرمايه بزرگ ملي دانست و تصريح کرد: اميد است با تکميل جاده در اين منطقه شاهد رونق گردشگري و تحول اقتصادي شهرستان اردل باشيم.

استاندار چهارحال و بختياري با تاکيد بر لحاظ مسائل پدافندغيرعامل در بخش ميانکوه و در محدوده سد کارون ۴، خاطرنشان کرد: پيشنهاد مي‌شود وزارت نيرو براي کل منطقه با تعريف اماکن و کاربري هاي مختلف، برنامه جامعي تدوين کند که به شهرک تبديل شود تا از قانون شهرک‌ها برخوردار شود.

حضور در گلزار مطهر شهدا ، ديدار با خانواده شهدا، بازديد از طرح‌هاي عمراني و سد کارون۴ از جمله برنامه‌هاي سفر روز جمعه استاندار چهارمحال و بختياري به منطقه ميانکوه شهرستان اردل بود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07