پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون استاندار :

پژوهش‌هاي علمي چهارمحال و بختياري به موضوعات بومي هدايت شود

کد خبر: 53044 تاریخ انتشار: 1398/09/13
نمایش: 2339
اخبار
معاون توسعه مديريت و منابع استانداري چهارمحال و بختياري گفت: تحقيقات و پژوهش‌هايي که از سوي محققان استان انجام مي‌گيرد به موضوعات بومي و رفع مسائل استان هدايت شود.
ليلا محمديان روز چهارشنبه در جلسه شوراي سياستگذاري هفته پژوهش و فناوري اين استان افزود: اگر پژوهش‌ها با نگاه بومي انجام گيرد بي‌شک خروجي بهتري خواهد داشت و در رفع چالش‌ها و مشکلات استان موثر واقع مي‌شود.

وي ادامه داد: استان هم از نظر نيروي انساني و هم از نظر ذخاير طبيعي داراي ظرفيت‌هاي غني و قابل توجهي است که با بهره‌گيري از اين ظرفيت‌ها در تحقيقات علمي مي‎توان روند توسعه‌يافتگي استان را شتاب بخشيد.

محمديان، پژوهش را مقدمه و پيش‌زمينه رشد و توسعه دانست و تصريح کرد: بي‌شک هيچ توسعه‌اي بدون نگاه به تحقيقات کاربردي و پژوهش‌هاي فناورانه محقق نمي‌شود از همين رو بايد اين مهم در استان بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد.

معاون توسعه مديريت و منابع استانداري چهارمحال و بختياري، نهادينه کردن فرهنگ پژوهش در آموزش و پرورش را از ضروريات جامعه دانست و اظهار داشت: اگر اين مهم در مدارس ترويج و تعميق شود مي‌تواند نويدبخش تشکيل جامعه‌اي پژوهش‌محور و رو به توسعه باشد.

محمديان خاطرنشان کرد: دستگاه‌هاي اجرايي نيز نسبت به تخصيص يک درصد از اعتبارات خود به موضوع پژوهش اهتمام ورزند و مي‌طلبد در برگزاري برنامه‌هاي هفته پژوهش با دانشگاه شهرکرد هم‌افزايي و همکاري کنند.

وي در ادامه با تاکيد بر اطلاع‌رساني مناسب برنامه‌هاي هفته پژوهش، خاطرنشان کرد: بايد از همه ظرفيت اطلاع‌رساني، رسانه‌ها، فضاي مجازي و فضاسازي شهري در اين راستا بهره گرفت تا توجه مردم به اهميت پژوهش معطوف شود.

محمديان افزود: انتظار مي‌رود در هفته پژوهش همه پژوهشگران ديده شوند و تجليل از محققان برتر تعلق سازماني نداشته باشد و چنانچه در اين خصوص خلاء وجود دارد ،اين مورد به عنوان يک پيشنهاد به دبيرخانه مرکزي انتقال داده شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07