پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

توسعه ورزش روستايي مانع مهاجرت روستاييان مي‎شود

کد خبر: 63098 تاریخ انتشار: 1398/09/21
نمایش: 2575
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر توسعه ورزش روستايي، گفت: توسعه ورزش همگاني در روستاها علاوه‎بر تقويت نشاط و شادابي در اين مناطق مي‌تواند به يکي از موانع مهاجرت روستاييان به شهرها شود.
اقبال عباسي شامگاه پنجشنبه در حاشيه آيين اختتاميه جشنواره ورزشي روستاييان و عشايري منطقه ۲ کشور با عنوان جام خوشه چين در گفتگو با خبرنگاران افزود: جام خوشه چين علاوه بر ايجاد نشاط اجتماعي و شناسايي استعدادهاي ورزشي، دستاوردهاي مطلوبي را براي ورزش کشور به همراه خواهد داشت.

وي با اشاره به توسعه ورزش در روستاها، اظهار کرد: اين موضوع از آنجا حائز اهميت است که رونق ورزش در جوامع باعث سلامتي و ايجاد نشاط شده و به دليل برخورداري از نيروي انساني سالم، تفکرات توسعه‌گرايانه را در جامعه ترويج مي‎کند.

عباسي با اشاره به اهميت راه‌اندازي خانه‌هاي ورزش در روستاها، تصريح کرد: معتقديم خانه ورزش روستايي مي‌تواند ما را در رسيدن به اين مهم و تشويق و ترغيب روستاييان به امر ورزش ياري دهد چراکه  گسترش ورزش همگاني مي‌تواند ضامن سلامتي جامعه شود.

استاندار چهارمحال و بختياري همچنين به اهميت ورزش قهرماني اشاره کرد و گفت: ورزش در بعد قهرماني نيز داراي تاثيرات بسياري است چراکه موفقيت‌هايي که ورزشکاران اين استان و کشور در بعد ملي و بين‌المللي کسب کرده اند پويايي و عزت نفس ملي را ارتقا بخشيده است.

عباسي، ترويج ورزش روستايي را يکي از راه‌هاي کاهش مهاجرت روستاييان دانست و خاطرنشان کرد: در کنار معيشت و اقتصاد بايد به ورزش روستايي نيز  توجه شود که در همين خصوص در دولت تدبير و اميد اقدامات قابل توجهي انجام گرفته است.

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: خوشبختانه استعدادهاي ورزشي خوبي در ميان عشاير و روستاييان وجود دارد که اگر بستر ورزش مردم در همه مناطق را مهيا کنيم شاهد شکوفايي استعدادها خواهيم بود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07