پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار :

کمبود نيروي آتش‌نشان چهارمحال و بختياري رفع شود

کد خبر: 73331 تاریخ انتشار: 1398/11/04
نمایش: 2035
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به توسعه شهرها و روستاهاي استان گفت: کمبود نيروي آتش‌نشاني در شهرستان‌هاي اين استان بايد جبران و رفع شود.
اقبال عباسي شامگاه جمعه در چهاردهمين جلسه ستاد پيشگيري، هماهنگي و فرماندهي عملياتي پاسخ به بحران چهارمحال و بختياري در سالجاري به کمبود نيرو آتش‌نشاني در چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: در سال‌هاي گذشته تعدادي نيرو، بدون رعايت فرآيند جذب و آزمون استخدامي به‌ صورت متفرقه در آتش‌نشاني شهرکرد جذب شد و در همين راستا دستگاه‌هاي نظارتي به موضوع ورود کردند.

وي افزود:براي جبران کمبود نيروي آتش‌نشان ۳ ماه فرصت از دستگاه‌هاي نظارتي گرفته شده است تا فرآيند قانوني جذب نيرو  در اين سازمان سپري شود.

استاندار چهارمحال و بختياري در ادامه گفت:۱۲۰ دستگاه انواع ماشين‌آلات سنگين در اختيار دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط با بحران قرار دارد که بايد در موارد بحراني در اختيار ستاد بحران قرار گيرد.

عباسي اظهار داشت: برخي از اين ماشين‌آلات به‌علت استفاده‌هاي نامناسب مستهلک شده‌اند.

وي افزود: مديران دستگاه‌هاي اجرايي بهره‌مند از اين ماشين‌آلات موظفند اين خودروها را تعمير و براي استفاده در زمان بحران تجهيز کنند.

عباسي تصريح کرد:در صورت استفاده متفرقه از اين ماشين‌آلات، خودروها در اختيار فرمانداران براي استفاده در روزهاي بحراني قرار مي‌گيرد.

وي يادآور شد: تمامي اعضاي شوراي هماهنگي مديريت بحران چهارمحال و بختياري آمادگي لازم براي مقابله با بحران‌هاي احتمالي از جمله سيل، زمين لرزه، بارش برف و تندباد را داشته باشند.

استاندار چهارمحال و بختياري اظهار داشت: صدور اخطاريه و اطلاعيه‌هاي لازم هنگام پيش‌بيني بحران‌ها و بارش‌ها ضرورت دارد.

وي در خصوص تخصيص اعتبار براي برنامه هاي بحراني گفت: اکنون ۲۰۰  ميليارد ريال اعتبار از خسارات سيل باقي مانده است که مي‌توان با مکاتبات لازم اين اعتبار را در زمينه رفع نقاط حادثه‌خيز، لايروبي رودخانه‌ها، تهيه ماشين‌آلات سنگين، خريد خودروي آتش‌نشاني و تهيه ساير نيازها استفاده کرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06