پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

تحقق مشارکت حداکثري از مهمترين خواسته‌هاي رييس‌جمهوري است

کد خبر: 73356 تاریخ انتشار: 1398/11/11
نمایش: 1690
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: فراهم کردن بسترهاي لازم براي شور و نشاط انتخاباتي و حضور حداکثري مردم در پاي صندوق‌هاي راي، از مهمترين دغدغه‌ها و مطالبات رييس‌جمهوري در نشست اخير با استانداران بود.
اقبال عباسي روز جمعه در گفت‌ وگو با خبرنگار ايرنا افزود: انتخابات و مشارکت مردم در تعيين سرنوشت سياسي خودشان، يکي از مهمترين نمادهاي مردم‌سالاري به شمار مي‌رود و اين مهم در کشور ما با تاسي از مباني و اصول ديني موجب شکل‌گيري يک نظام مردم‌سالار ديني شده است.

وي ادامه داد: در همين راستا يکي از ابزارهاي فراهم کننده حضور و مشارکت مردم در يک نظام مردم‌سالار ديني، انتخابات و برگزيدن افراد صالح براي تصدي مسئوليت‌ها است تا از اين طريق ،اراده جمعي مردم در ارکان نظام تحقق عملي پيدا کند.

عباسي بر تلاش براي تحقق مشارکت حداکثري مردم در انتخابات پيش‌رو که در سخنان رييس‌جمهوري در نشست اخير با استانداران به آن اشاره شد، تصريح کرد: رييس‌جمهوري به عنوان يکي از ارکان نظام که دغدغه اجراي اصول قانون اساسي و مباني مردم‌سالاري ديني و جمهوريت را در کشور دارد، بر تحقق مشارکت حداکثري مردم تاکيد بسياري داشت و استانداران را به فراهم کردن زمينه‌هاي تحقق اين مهم توصيه کرد.

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به دستاوردهاي مشارکت حداکثري مردم در انتخابات، افزود: مشارکت بالاي مردم در انتخابات در بُعد داخلي، اراده ملي را در معرض نمايش مي‌گذارد و نشان مي‌دهد که مردم از اتحاد، يکپارچگي و عزم ملي برخوردارند و در بُعد خارجي نيز اقتدار ملي و شوکت سياسي خود را به جهانيان نشان مي‌دهد.

عباسي خاطرنشان کرد: انتخابات تجلي‌گاه اراده جمعي است و يکي از فصول مهم ميثاق ملي ما يعني قانون اساسي، انتخابات است که ما را به حضور در آن ملزم مي‌کند از همين رو بايد کوشيد تا با فراهم کردن حضور همه سلايق و گرايش‌هاي فکري مختلف در عرصه انتخابات ضمن رقابتي کردن آن، مشارکت حداکثري مردم را نيز رقم زد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06