پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
در دولت تدبير و اميد

۲ هزار و ۸۸۴ طرح در چهارمحال و بختياري بهره‌برداري شد

کد خبر: 73369 تاریخ انتشار: 1398/11/12
نمایش: 1609
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: در طول ۶ سال گذشته ۲ هزار و ۸۸۴ طرح با سرمايه‌گذاري ۴۴ هزار ميليارد ريال در اين استان به بهره‌برداري رسيد.
اقبال عباسي شامگاه شنبه در برنامه تلويزيوني شبکه استاني جهانبين، با گراميداشت دهه فجر انقلاب اسلامي و ياد و خاطره شهيدان به ويژه گراميداشت مقام سردار شهيد قاسم سليماني افزود: با توجه به تنگناهاي اقتصادي و شرايط تحريم‌هاي ظالمانه عليه کشور، بهره‌برداري از اين تعداد طرح در استان اقدام بزرگي بوده است، اگر چه تاثير اين طرح‌ها به سبب برخي مشکلات اقتصادي ممکن است براي برخي از مردم محسوس نباشد.

وي ادامه داد: در سال جاري نيز ۵۰۰ طرح از سوي دولت به بهره‌برداري رسيده است و علاوه‌بر آن طرح‌هايي نيز از سوي نهادهاي غيردولتي در استان افتتاح شده که در مجموع نقش مهمي در محروميت‌زدايي و سرعت‌بخشي در روند توسعه‌يافتگي استان داشته است.

عباسي، رشد ۴۲ درصدي اعتبارات عمراني استان نسبت به اعتبارات سال گذشته، جذب بيشترين تسهيلات اشتغال پايدار روستايي و عشايري و توسعه راه‌هاي ارتباطي اين استان را از مهمترين اقدامات دولت در جهت توسعه‌يافتگي اين استان برشمرد و گفت: در کنار اين اقدامات از ابتداي عهده‌دار شدن مسووليت در استان اهتمام خود را بر تقويت وحدت و انسجام بين اقوام، گروه‌ها و ارکان مختلف استان قرار دادم.

استاندار چهارمحال و بختياري، مساله آب را از مهمترين چالش‌هاي اين استان عنوان کرد و گفت: در حالي که طرح انتقال آب بن به بروجن از تمامي مجوز‌هاي قانوني و رديف‌هاي اعتباري ملي برخوردار است و قرار است آب شرب نيمي از جمعيت استان را تامين کند، از پيشرفت ۸۰ درصدي برخوردار شده است، اما بهره‌برداري از آن به سبب مشکلاتي که يک عده افراد خودسر در استان همجوار در محل آبگير طرح ايجاد کرده‌اند، با چالش مواجه شد.

وي ادامه داد:اجراي طرح انتقال آب بن به بروجن با جديت ادامه مي‌يابد و اين مساله از طريق قوه قضاييه در حال پيگيري است.

عباسي، وجود معارض در  اجراي طرح‌هاي راهسازي استان را از ديگر چالش‌هاي استان برشمرد و گفت: کمربندي جنوب شهرکرد و چهارخطه شهرکرد به بروجن داراي معارض است که از اين افراد تقاضا مي‌شود تا با دولت همکاري کنند.

وي، با ابراز رضايت از عملکرد مجموع مديران اين استان، خاطر نشان کرد: اگر چه به عملکرد مديران استان نمره قبولي مي‌دهم اما برخي مشکلات نيز وجود دارد که بايد در راستاي رفع آن بيش از پيش تلاش شود.

عباسي با دعوت از مردم به حضور حماسي در راهپيمايي ۲۲ بهمن و انتخابات مجلس شوراي اسلامي، افزود: بي‌شک حضور حداکثري و حماسي مردم در صحنه‌هاي مهم کشور دشمنان نظام و انقلاب را مايوس مي‌کند و بر اتحاد و همدلي در کشور مي‌افزايد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06