پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختياري براي مديريت کاهش آسيب سيلاب در کوهرنگ مستقر شد

کد خبر: 83535 تاریخ انتشار: 1398/12/06
نمایش: 2749
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري براي مديريت ميداني کاهش خطرات ناشي از سيلاب و آماده‌سازي امکانات و زيرساخت‌هاي کوهرنگ در برابر سيل احتمالي در روزهاي سه‌شنبه و چهارشنبه به عنوان فرمانده ستاد مديريت بحران، روز سه‌شنبه در اين شهرستان مستقر شد.

اقبال عباسي، به همراه جمعي از مديران عضو ستاد مديريت بحران و ۳ تيم کاري ، در شهرستان کوهرنگ تا پايان رفع خطرات سيلاب پيش‌رو مستقر خواهد بودند.

مديرکل دفتر مديريت بحران استانداري چهارمحال و بختياري نيز با اشاره به احتمال وقوع پديده سيلاب در استان گفت: تمامي نيروهاي عضو شوراي هماهنگي مديريت اين استان در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفته‌اند.

مرتضي زمان‌پور روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا تاکيد کرد: علاوه بر آماده‌باش شوراي هماهنگي مديريت چهارمحال و بختياري براي مقابله با پديده احتمالي جاري شدن سيلاب در اين استان، مرخصي تمامي اعضاي اين شورا لغو شده است.

وي افزود:با توجه به پيش‌بيني‌هاي هواشناسي مبني ورود سامانه بارشي پر قدرت به چهارمحال و بختياري تخليه دو روستاي "محمودآباد" و دره‌شيخ‌عالي" شهرستان کوهرنگ با فوريت انجام شد.

زمان‌پور تصريح کرد: با توجه به تاکيد فرمانداران شهرستان‌هاي ۱۰ گانه استان، لايروبي سريع رودخانه‌هاي اين استان در دستورکار قرار گرفت.

وي يادآور شد:پيش از شروع بارش‌ها به کشاورزان، دامداران و مزرعه‌هاي پرورش ماهي هشدارهاي لازم در خصوص رعايت نکات ايمني به‌منظور جلوگيري از هرگونه خطر ناشي از جاري شدن سيلاب‌هاي احتمالي ارايه و دستورهاي لازم براي باز کردن دريچه سدهاي خاکي و کانال‌هاي کشاورزي صادر شد.

مديرکل دفتر مديريت بحران استانداري چهارمحال و بختياري اظهار داشت: براي تمامي شهرداران و دهياران استان براي مقابله با بحران‌هاي ناشي از جاري شدن احتمالي سيلاب در اين استان دستور آماده‌باش صادر شده است.

وي گفت: براي مقابله با هرگونه سيلاب احتمالي ناشي از اين موج بارندگي در چهارمحال و بختياري ۴۲ گروه راهداري، ۲۹۷ دستگاه انواع ماشين‌آلات، ۴۶۰ نيروي انساني،  ۲۰ پايگاه جمعيت هلال احمر و ۵۳ پايگاه اورژانس ۱۱۵ در استان به حالت آماده‌باش کامل درآمده است.

زمان‌پور تاکيد کرد: همچنين از عصر روز دوشنبه يک دستگاه بالگرد متعلق به جمعيت هلال احمر در فرودگاه بين‌المللي شهرکرد با هدف سرعت بخشي در خدمات‌رساني مستقر شد.

وي افزود: براي سرعت در خدمات‌رساني مورد نياز براي مهار و هدايت بخشي از سيلاب‌هاي احتمالي ناشي از اين بارندگي ۱۰ موتور آب‌کش قوي با ۷۰ ميليارد ريال اعتبار خريداري و به شهرستان‌هاي ۱۰ گانه تحويل داده شده است.

مديرکل دفتر مديريت بحران استانداري چهارمحال و بختياري تصريح کرد: فرمانداران شهرستان‌هاي ۱۰ گانه استان به‌عنوان فرمانده ستاد پيشگيري هماهنگي و فرماندهي عمليات پاسخ به بحران شهرستان‌ها حق دارند علاوه بر ماشين‌آلات دولتي از ماشين‌آلات بخش خصوصي در مواقع بحران استفاده کنند.

وي يادآور شد: اختصاص تعدادي تلفن ماهواره‌اي به شهرستان‌هاي کوهرنگ، اردل و لردگان به‌منظور استفاده از طريق ماهواره‌اي در صورت قطع ارتباط مخابراتي از ديگر اقدامات شوراي هماهنگي مديريت بحران چهارمحال و بختياري براي عبور از مشکلات ناشي از اين مورج بارش‌ها در چهارمحال و بختياري محسوب مي‌شود.

زمان‌پور اظهار داشت: همچنين تعدادي باتري به مخابرات مناطق مختلف چهارمحال و بختياري ارسال شده تا در صورت قطعي برق، برقراري ارتباط از طريق تلفن قطع نشود.

وي گفت: براساس پيش‌بيني هواشناسي در اين سامانه بارشي بادهاي شديدي تا سرعت ۱۲۰ کيلومتر بر ساعت مي‌وزد.

مديرکل دفتر مديريت بحران استانداري چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: به‌همين منظور گروه‌هاي برق در مناطق مختلف استان مستقر شده تا در صورت قطعي‌هاي احتمالي برق نسبت به رفع آن اقدام کنند.

وي افزود: با توجه به پيش‌بيني‌هاي انجام شده در اين موج بارشي پرقدرت و براساس تصميم اعضاي و شوراي هماهنگي مديريت بحران چهارمحال و بختياري مواد غذايي به ميزان کافي براي اهالي مناطق دوردست و سخت‌گذر استان تامين و ذخيره‌سازي شده است.

زمان‌پور تصريح کرد: براساس تجربه جاري شدن سيلاب شديد فروردين سال‌جاري در کشور و چهارمحال و بختياري، هم‌اينک تمامي تدابير لازم براي پيشگيري از هرگونه خسارت جاني و مالي در اين استان انديشيده شده و جاي هيچ‌گونه نگراني وجود ندارد.

وي توصيه کرد،مردم از رفتن به ارتفاعات، حاشيه رودخانه‌ها و اطراف مسيل‌ها پرهيز و از انجام سفرهاي غيرضروري تا پايان بارش‌ها خودداري کنند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07