پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري

تعطيلي ادارات در حيطه وظايف استانداران نيست

کد خبر: 93608 تاریخ انتشار: 1399/01/04
نمایش: 2205
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: تعطيلي ادارات در حيطه وظايف استانداران نيست، مديران دستگاه‌هاي اجرايي بايد نسبت به ضدعفوني و گندزدايي اقدامات لازم را انجام دهند، همچنين مقدمات دورکاري را براي پرسنل فراهم کنند.
اقبال عباسي چهارم فروردين ماه در اولين جلسه ستاد استاني پيشگيري و مقابله با کرونا در سال ۱۳۹۹ در چهارمحال و بختياري با تأکيد بر نظارت بر ورودي‌ها و خروجي‌هاي چهارمحال و بختياري، اظهار کرد: کنترل خروجي‌ها در استان‌ها از اهميت بالايي برخوردار است، بنابراين اين مسئله بايد مدنظر فرمانداران قرار بگيرد، خوشبختانه در چند روز اخير با کاهش چشمگير ورودي خودرو به استان مواجه بوديم.

استاندار چهارمحال و بختياري در خصوص تعطيلي اصناف و بازاريان در شهرستان شهرکرد و ساير شهرستان‌ها، توضيح داد: تعطيلي اصناف غيرضروري کماکان تا ۱۵ فروردين‌ماه ادامه دارد و ساير اصنافي که ارزاق و مايحتاج ضروري مردم را تأمين مي‌کنند در اين ايام با رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي به فعاليت خود ادامه دهند.

وي اضافه کرد: تصميم‌گيري در خصوص تعطيلي اصناف و نظارت بر ورودي‌ها و خروجي‌ها باتوجه به شرايط هر شهرستان به فرمانداران واگذار شده است.

عباسي با تأکيد بر افزايش نظارت بر بازار توسط سازمان صمت و دستگاه‌هاي متولي، خاطرنشان کرد: برنامه‌اي جهت افزايش نظارت‌ها توسط سازمان صمت تدوين و اين برنامه به ساير دستگاه‌هاي نظارتي نيز ابلاغ شود، اين نظارت‌ها بايد بر روي مسائل بهداشتي، گرانفروشي، کم‌فروشي و تعطيلي اصناف غيرضروري متمرکز باشد.

استاندار چهارمحال و بختياري تأکيد کرد: روساي کميته‌هاي ستاد کرونا روزانه فعاليت‌هاي خود را از طريق خبرگزاري‌هاي رسمي و صدا و سيما به اطلاع افکار عمومي برسانند، اين مسئله از بروز شايعات در فضاي مجازي جلوگيري مي‌کند.

عباسي در خصوص بازگشايي ادارات پس از تعطيلات رسمي، يادآور شد: مديران دستگاه‌هاي اجرايي بايد نسبت به ضدعفوني و گندزدايي اقدامات لازم را انجام دهند، همچنين مقدمات دورکاري براي پرسنل فراهم و در صورت نياز به حضور کارکنان در محل کار خدمات با کمترين تعداد پرسنل و رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي ارائه شود.

استاندار چهارمحال و بختياري ادامه داد: تعطيلي ادارات در حيطه وظايف استانداران نيست، مديران اقلام بهداشتي نظير ماسک، موادضدعفوني و دستکش را در صورت نياز در اختيار پرسنل قرار دهند.

وي با اشاره به فرآيند آموزش مجازي دانشگاه‌ها، مدارس در ايام تعطيلي مراکز آموزشي، تأکيد کرد: اداره‌کل ارتباطات و فناوري اطلاعات زيرساخت‌هاي لازم براي اين موضوع را در اختيار متوليان قرار دهد.

عباسي خاطرنشان کرد: سازمان صمت مسئوليت تأمين مواد ضدعفوني و گندزدا را بر عهده دارد، و بايد با هماهنگي دانشگاه علوم پزشکي نيازمندي‌هاي استان در اين حيطه را مرتفع کند.

استاندار چهارمحال و بختياري اظهار کرد: نياز است اقدامات لازم در خصوص گندزدايي و ضدعفوني معابر با جديت در شهرها، روستاها دنبال شود.

وي در پايان با اشاره به شهادت يکي از اعضاي کادر درماني چهارمحال و بختياري بر اثر کرونا ويروس و تسليت به خانواده شهيد و جامعه پزشکي و مردم شريف استان، تصريح کرد: اين مسئله مسئوليت ما را در قبال حفظ سلامتي جامعه بيش از پيش سنگين‌تر خواهد کرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06