پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري تاکيد کرد

در روز ۱۲ و ۱۳ فروردين‌ماه بايد تدابير لازم براي کنترل رفت و آمد صورت بگيرد

کد خبر: 93624 تاریخ انتشار: 1399/01/08
نمایش: 2758
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: در روز ۱۲ و ۱۳ فروردين‌ماه بايد تدابير لازم براي کنترل رفت و آمد صورت بگيرد، هرگونه اسکان موقت در اين روزها در پارک‌ها، بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها ومناطق گردشگري ممنوع است.
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: در روز ۱۲ و ۱۳ فروردين‌ماه بايد تدابير لازم براي کنترل رفت و آمد صورت بگيرد، هرگونه اسکان موقت در اين روزها در پارک‌ها، بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها ومناطق گردشگري ممنوع است.

🔸اقبال عباسي هشتم فروردين‌ماه در هفتمين جلسه ستاد استاني مقابله با کرونا ويروس در چهارمحال و بختياري با اشاره به آغاز اجراي طرح فاصله‌گذاري اجتماعي در استان هم‌زمان با سراسر کشور، اظهار کرد: اجراي اين طرح در شهرستان‌ها به فرمانداران ابلاغ شد، فرمانداران مي‌توانند مشکلات اجرايي اين طرح را جهت پيگيري به ستاد مبارزه با کرونا اعلام کنند تا کاستي‌ها در صورت امکان برطرف شود.

استاندار چهارمحال و بختياري با تأکيد بر اينکه خودروهاي غيربومي حق ورود به استان را ندارند، خاطرنشان کرد: خودروهايي که در روزهاي گذشته به هر طريقي وارد استان شده‌اند هرچه سريعتر اين استان را ترک کنند در غير اين‌صورت مشمول جريمه نقدي ۵۰۰ هزارتوماني و توقيف خودرو به مدت يکماه مي‌شوند.

وي اضافه کرد: کنترل خروجي‌ها به اندازه کنترل ورودي‌ها داراي اهميت است، نيروي انتظامي فرمانده ميدان در کنترل ورودي و خروجي‌هاي اصلي است، کمبود نيرو نيز از طريق اعلام به مرکز و استفاده از ظرفيت نيروهاي سپاه و بسيجي با هماهنگي نيروي انتظامي جبران شود.

عباسي در خصوص تردد کارکنان دولت، کارگران کارخانجات و نيروهاي درماني که از ساير استان‌ها مأمور به خدمت در اين استان و شهرستان‌ها هستند، توصيح داد: اين افراد مشمول محدوديت تردد نيستند و براي ورود به استان و شهرستان بايد کارت شناسايي معتبر به نيروهاي مستقر در ايست‌هاي بازرسي ارائه دهند، همچنين مديران دستگاه‌ها مي‌توانند به اين افراد دورکاري و مرخصي بدهند.

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به نحوه فعاليت ادارات در زمان اجراي طرح فاصله‌گذاري اجتماعي، عنوان کرد: مديران دستگاه‌هاي اجرايي با حداقل يک سوم نيروها در اين زمان فعاليت کنند و مرخصي مابقي نيروها مشمول مرخصي استحقاقي نيست، اين قانون مشمول دستگاه‌هاي خدمات‌رسان نيست و نبايد در ارائه خدمات به مردم خللي وارد شود.

وي ادامه داد: شهرستان‌ها، شهرها و روستاهايي که موارد ابتلا به کرونا ويروس در آن‌ها گزارش نشده است، تدابير بايد براي کنترل عدم ورود و خروج افراد غيرساکن و بومي با شدت بيش‌تري دنبال شود.

عباسي با بيان اينکه دفن پسماندهاي بيمارستاني بايد با حساسيت بيش‌تري دنبال شود، يادآور شد: شهرداري‌ها با نظارت علوم پزشکي پس از بي‌خطرسازي زباله‌ها نسبت به امحاي آن‌ها اقدام کنند.

استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه کمبود نيرو در بخش کنترل و بازرسي مبادي ورودي و خروجي و نظارت بر بازار توسط نيروي انتظامي و سازمان صمت قابل قبول نيست، افزود: نيروي انتظامي مي‌تواند از ظرفيت بسيج و نيروهاي مردمي استفاده کند، همچنين سازمان صمت نيز از ظرفيت و امکانات ساير دستگاه‌ها در اين راستا بهره‌مند شود.

وي تأکيد کرد: ضعف در نظارت در بازار به بهانه کمبود نيرو  پذيرفتني نيست، اگر دستگاهي همکاري لازم را نداشته باشد اين موضوع براي پيگيري از سوي سازمان صمت گزارش شود.

عباسي بيان کرد: مصوبات ستاد پيشگيري و مقابله با کرونا لازم‌الاجراست، امکانات وزارت‌خانه‌ها در استان‌ها بايد در راستاي مبارزه با اين ويروس بکارگيري شود.

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به راه‌اندازي بيمارستان پارسيان در شهرکرد، گفت: پيگيري لازم براي حل مشکلات بيمه‌اي و تهيه دارو براي اين بيمارستان پيگيري شده و تعدادي تخت نيز به بيماران کرونايي اختصاص پيدا کرده است.

وي درپايان تصريح کرد: در روز ۱۲ و ۱۳ فروردين‌ماه بايد تدابير لازم براي کنترل رفت و آمد صورت بگيرد، هرگونه اسکان موقت در اين روزها در پارک‌ها، بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها و مناطق گردشگري ممنوع است.

🔸گفتني است، فرمانداران شهرستان‌ها نيز به صورت ويدئو کنفرانس در اين جلسه حضور داشتند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07