پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

خسارت ۷۹ ميلياردي سيل و سرمازدگي در چهارمحال و بختياري

کد خبر: 93631 تاریخ انتشار: 1399/01/10
نمایش: 2115
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: در يک‌ماه اخير حدود ۷۹ ميليارد تومان خسارت به باغات، زيرساخت‌هاي کشاورزي و راه‌هاي روستايي بر اثر سرمازدگي و سيل وارد شده است.

اقبال عباسي ۱۰ فروردين‌ماه در اولين جلسه ستاد مديريت بحران چهارمحال و بختياري در سال ۱۳۹۹ با اشاره به اينکه در يک‌ماه اخير حدود ۷۹ ميليارد تومان خسارت به باغات، زيرساخت‌هاي کشاورزي و راه‌هاي روستاييبر اثر سرمازدگي و سيل وارد شده است، اظهار کرد: دستگاه‌هاي متولي نسبت به تأمين اعتبار براي جبران خسارت اقدامات لازم را انجام دهند.

استاندار چهارمحال و بختياري در خصوص کاهش بارندگي در استان، توضيح داد: در حال حاضر با کاهش ۳۸ درصدي بارش نسبت به مدت مشابه سال قبل و کاهش ۱۲ درصدي بارش نسبت به ميانگين بلندمدت مواجه هستيم، بنابراين بايد صرفه‌جويي در مصرف آب مدنظر قرار بگيرد.

وي در ادامه جلسه با بيان اينکه کوچ عشاير با توجه به شيوع کرونا ويروس و شرايط جوي بايد به تأخير بيوفتد، يادآور شد: اين موضوع به نفع خود دامداران است، همچنين سوخت مورد نياز مناطق روستايي در شهرستان‌هاي کوهرنگ و لردگان بايد به طور مستمر تامين شود تا مردم اين مناطق به جنگل‌ها براي تأمين سوخت آسيب نرسانند.

عباسي در پايان با ارائه پيشنهادي براي افزايش سقف پرداخت بيمه توسط کشاورزان براي جبران خسارت، توصيح داد: اگر سقف هزينه بيمه افزايش پيدا کند، شرکت‌هاي بيمه نيز سقف پرداخت خسارت را به همان ميزان افزايش مي‌دهند و اين مسئله هم به نفع کشاورزان و دامداران و هم به نفع شرکت‌هاي بيمه است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07