پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

اصناف با ريسک کم بعد از ۲۳ فروردين اجازه فعاليت دارند/ اعلام ليست اصناف مجاز تا چند روز آينده

کد خبر: 93659 تاریخ انتشار: 1399/01/18
نمایش: 2701
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: براساس آخرين مصوبات ستاد ملي مقابله با کرونا واحدهاي صنفي کم‌خطر از تاريخ ۲۳ فروردين با رعايت پروتکل هاي بهداشتي مي‌توانند فعاليت خود را آغاز کنند، ليست مشاغل و زمان فعاليت اين رسته‌ها بايد توسط دانشگاه علوم پزشکي و اتاق اصناف با تشکيل کارگروهي تهيه و به اطلاع عموم برسد.
اقبال عباسي ۱۸ فروردين‌ماه در هشتمين جلسه ستاد استاني مقابله و مبارزه با کرونا ويروس در چهارمحال و بختياري با بيان اينکه کنترل اين ويروس در استان مديون همکاري و همراهي مردم است، اظهار کرد: اين استان باتوجه به وضعيت جغرافيايي، گردشگرپذيري و ساير مسائل مي‌توانست جزو استان‌هاي پرخطر از نظر ابتلا به کرونا ويروس باشد.

استاندار چهارمحال و بختياري با تأکيد بر اينکه بازگشايي مدارس و دانشگاه‌ها در شرايط فعلي مي‌تواند مشکل‌ساز باشد، خاطرنشان کرد: تعطيلي مدارس و دانشگاه‌ها تا آخر فروردين تمديد شد.

وي تاکيد کرد: برخي مسائل در استان‌ ها بايد به تصميم‌سازان در ستاد مديريت کروناي کشور منتقل شود تا در تصميم‌گيري‌ها لحاظ شود.

وي در خصوص بازگشايي واحدهاي توليدي و اصناف کم‌ريسک در تاريخ ۲۳ فروردين‌ماه، توضيح داد: براساس آخرين مصوبات ستاد ملي مقابله با کرونا واحدهاي صنفي کم‌خطر از اين تاريخ مي‌توانند فعاليت خود را آغاز کنند، ليست مشاغل و زمان فعاليت اين رسته‌ها بايد توسط دانشگاه علوم پزشکي و اتاق اصناف با تشکيل کارگروهي تهيه شود و به اطلاع عموم برسد، فعاليت کسب و کارهاي پر ريسک هم‌چنان تا پايان فروردين ممنوع است.

عباسي ادامه داد: دانشگاهها مي تواند مقدمات حضور دانشجويان در مقطع دکتري تخصصي را بر اساس پروتکل‌هاي بهداشتي فراهم کند.

استاندار چهارمحال و بختياري در خصوص ساعات کار کارکنان ادارات نيز گفت: تنها ۲ سوم کارمندان بر اساس شيفت‌بندي و بصورت گردشي در محل کار حاضر باشند و براي مابقي کارمندان نيز مرخصي، بدون احتساب مرخصي استحاقي در نظر گرفته شود.

وي با تأکيد بر اينکه نظارت بر مبادي ورودي و خروجي، بازار و ساير اماکن بايد با حساسيت دنبال شود، خاطرنشان کرد: رها کردن امور مربوط به مقابله و پيشگيري از کرونا ويروس مي‌تواند در آينده تبعات ناگواري را به همراه داشته باشد.

عباسي با بيان اينکه اصناف رسمي و غير رسمي بدون مجوز حق هيچ گونه فعاليتي را ندارد، افزود: بازارهاي روز و محلي در شهرستان‌ها کماکان بايد تعطيل باشد.

استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه کوچ عشاير باتوجه به خطرات شيوع کرونا ويروس بايد به هر نحوي به تعويق بيافتد، عنوان کرد: اگر عشاير به اخطاريه‌ها توجه نکنند و زودتر از موعد تعيين شده وارد استان شود، از ورود آنها جلوگيري‌شود.

وي تأکيد کرد: بانک‌هاي عامل پرداخت تسهيلات مورد نياز براي واحدهايي توليدي که در توليد محصولات بهداشتي و ضدعفوني براي کرونا ويروس فعاليت مي‌کنند را براي خريد مواداوليه و تجهيزات در اولويت قرار دهند.

عباسي در پايان با اشاره به ورود افراد غيربومي که در چهارمحال و بختياري ملک و املاک دارند و ساکن استان‌هاي مجاور بوده‌اند، يادآور شد: اين افراد بايد شناسايي شوند، از شهروندان، ساکنان مجتمع‌هاي مسکوني درخواست مي‌شود اگر اطلاعي از سکونت اين افراد در همسايگي خود دارند اطلاعات اين خانوارها را به شماره ۱۹۰ گزارش کنند تا از تيم‌هاي بهداشتي براي غربالگري به درب منازل اين افراد مراجعه کنند.

استاندار چهارمحال و بختياري در خصوص برگزاري اعياد شعبانيه، تأکيد کرد: برگزاري هرگونه جشن و تجمع در استان تا اطلاع ثانوي ممنوع است، مردم همانند گذشته مسئولان را در اين حيطه همراهي کنند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07