پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

پيگيري رئيس جمهور از آخرين وضعيت کرونا در چهارمحال‌وبختياري

کد خبر: 93664 تاریخ انتشار: 1399/01/19
نمایش: 2602
اخبار
رئيس جمهور در ارتباط ويدئو کنفرانسي با استاندار چهارمحال‌وبختياري و رئيس دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد، آخرين وضعيت کرونا در اين استان را پيگيري کرد.
اقبال عباسي ۱۹ فروردين‌ماه در جلسه‌اي با حضور رئيس‌جمهور به صورت ويدئو کنفرانس در محل سايت طرح ملي فناوري پرتودهي گاما با ارائه گزارشي از وضعيت شيوع کرونا ويروس در چهارمحال و بختياري و اقدامات صورت گرفته  در اين حوزه، اظهار کرد: در ابتدا پيش‌بيني مي‌شد چهارمحال‌وبختياري به علت موقعيت جغرافيايي، گردشگر پذير بودن، مراودات کاري مردم با استان‌هايي هم‌چون خوزستان و اصفهان و ترانزيتي بودن محورهاي اين استان آمار بالايي از ابتلا به کروناويروس را به خود اختصاص دهد، اما خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته وضعيت در حال حاضر مطلوب است.

🔸استاندار چهارمحال و بختياري ادامه داد: اين استان همچنين در اجراي طرح غربالگري رتبه اول کشور را به خود اختصاص داد و نزديک به  ۱۰۰  درصد مردم چهارمحال و بختياري نسبت به کرونا ويروس غربالگري شدند.

🔸وي با اشاره به اينکه  ۶۰۰  نفر هم‌اکنون در راستاي اجراي طرح فاصله‌گذاري اجتماعي در چهارمحال و بختياري در حال فعاليت هستند، خاطرنشان کرد: اين استان در اجراي طرح فاصله‌گذاري اجتماعي نيز بسيار موفق عمل کرد، از آغاز اجراي اين طرح ورودي به استان حدود ۹۰ درصد و ترددها نيز حدود ۸۵ درصد کاهش داشت.

🔸عباسي در ادامه در خصوص وضعيت منطقه ويژه اقتصادي چهارمحال و بختياري نيز توضيح داد: پيش‌بيني شده است حدود  ۴۰۰  واحد سلولوزي و  ۱۵۰  واحد صنايع تبديلي با محوريت سايت پرتودهي گاما در اين منطقه مستقر شوند.

🔸استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه مقدمات لازم براي بازگشايي واحدهاي توليدي و برخي از اصناف با ريسک پايين از ۲۳ فروردين‌ماه در چهارمحال و بختياري طبق پروتکل‌هاي بهداشتي فراهم شده است، افزود: خوشبختانه اصناف و مردم تاکنون همکاري خوبي با دانشگاه علوم پزشکي و مسئولان استاني داشته‌اند و از تمامي مصوبات ستاد استاني و ملي تبعيت مي‌کنند.

🔸وي در ادامه با تأکيد بر اينکه بازگشايي مدارس در شرايط فعلي مي‌تواند خطرآفرين باشد از رئيس‌جمهور درخواست کرد، زمان بازگشايي مدارس تا عادي شدن شرايط به تعويق بيافتد، زيرا والدين نيز نگراني‌هاي بسياري از اين بابت دارند، همچنين نمي‌توان فاصله مناسب را بين دانش‌آموزان در کلاس‌هاي درس کوچک رعايت کرد و همين مسئله مي‌تواند موجب شيوع کرونا ويروس در بين دانش‌آموزان شود.

🔸عباسي در پايان با دعوت از رئيس‌جمهور براي سفر به چهارمحال و بختياري، تصريح کرد: طرح‌هاي اقتصادي و عمراني خوبي از جمله پتروشيمي لردگان، سايت پرتودهي گاما و بيمارستان بروجن در اين استان آماده افتتاح است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07