پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون استاندار:

توسعه اشتغال پايدار نيازمند بسترسازي جذب سرمايه گذاري است

کد خبر: 1 تاریخ انتشار: 1396/12/23 20:58:16
نمایش: 3015
اخبار
معاون هماهنگي اموراقتصادي و توسعه منابع استانداري گفت: توسعه اشتغال پايدار نيازمند بسترسازي جذب سرمايه گذاري است.

سيامک سليماني در کارگروه اشتغال وسرمايه گذاري استان افزود: توسعه مشاغل خانگي در چهارمحال و بختياري از اهداف اصلي مسئولان در اين استان است.

وي با اشاره به اينکه توسعه مشاغل خانگي نقش مهمي در ايجاد اشتغال در چهارمحال و بختياري دارد، اظهار داشت: بايد از ظرفيت مشاغل خانگي براي کاهش نرخ بيکاري در استان بهره گرفت.

مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري گفت: ۹۰ درصد تعهد اشتغال استان از سوي دستگاه هاي اجرايي در سال جاري محقق شد.

حفيظ الله فاضل در نشست شوراي اشتغال اين استان افزود: تعهد اشتغال سال جاري استان يک هزار و ۶۴۹ هزار مورد است که مي بايست تاکنون ۱۶ هزار مورد آن محقق مي شد، اما از اين ميزان تاکنون ۱۴ هزار و ۳۰۰ مورد محقق و در سامانه رصد ثبت شده است.

وي بيشترين ميزان تعهد اشتغال دستگاه هاي اجرايي استان را مربوط به سازمان صنعت، معدن و تجارت دانست و گفت: اين سازمان در سالجاري ۵ هزار و ۱۰۲ شغل ايجاد کرده و نسبت به تعهد خود ۴ هزار و ۵۰۰ شغل بوده جلوتر است.

فاضل تصريح کرد: سازمان جهاد کشاورزي و ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري نيز داراي تعهد ايجاد بيشترين شغل در استان هستند.

مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري در ادامه به طرح مشاغل خانگي در استان اشاره کرد و گفت: از ابتداي اجراي طرح مشاغل خانگي تاکنون ۳ هزار و ۷۵۰ طرح به بانک هاي عامل استان معرفي شده است.

فاضل تصريح کرد: براي اين تعداد طرح ۱۳۰ هزار ميليارد ريال اعتبار پيش بيني شده که تاکنون ۶۱ ميليارد ريال آن از سوي بانک ها پرداخت شده است.

نظرات

ایمان
| |
1396/12/25 22:04:29
2
2
سلام

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07