پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
سرپرست دفتر امور شهري و شوراهاي استانداري چهارمحال و بختياري

آتش‌نشانان در مرحله مصاحبه و گزينش هستند

کد خبر: 103696 تاریخ انتشار: 1399/01/31
نمایش: 3359
اخبار
سرپرست دفتر امور شهري و شوراهاي استانداري چهارمحال و بختياري گفت: پس از برگزاري آزمون عملي و معاينات پزشکي حدود ۹۷ آتش‌نشان(سه برابر ظرفيت) در آزمون استخدامي پذيرفته شدند و در حال طي کردن مراحل مصاحبه و گزينش هستند.
محمدعلي طاهري ۳۱ فروردين‌ماه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختياري با تشريح وظايف دفتر امور شهري و شوراهاي استانداري، اظهار کرد: برنامه‌ريزي براي احداث تأسيسات شهري، پيگيري امور رفاهي در شهرها، احصاي مشکلات شهري، آموزش شهرداران و شوراها، مسائل اداري و استخدامي در شهرداري‌ها و ... از جمله وظايف اين دفتر است.

سرپرست دفتر امور شهري و شوراهاي استانداري چهارمحال و بختياري ادامه داد: در راستاي ارتقاي مديريت شهري، شفاف‌سازي عملکرد و قانون‌مداري مسئولان شهري، مسائل مربوط به استخدام و امور اداري و رسيدگي به پرونده‌هاي شغلي تاکنون ۴۰۰ پرونده تشکيل شده است.

وي در خصوص برگزاري آزمون علمي و عملي براي جذب آتش‌نشان در چهارمحال و بختياري، توضيح داد: حدود ۳۰۰ نفر در اين آزمون در مرحله علمي پذيرش شدند، پس از برگزاري آزمون عملي و معاينات پزشکي حدود ۹۷ آتش‌نشان در اين آزمون بصورت 3 برابر ظرفيت استخدامي پذيرفته شده و در حال طي کردن مراحل مصاحبه و گزينش هستند.

طاهري با بيان اينکه شهرداري‌ها از طريق درآمدهاي پوششي و اعتبارات دولتي هزينه‌هاي خود براي اجراي طرح‌هاي شهري و ... را تأمين مي‌کنند، خاطرنشان کرد: در سال ۹۸ با پيگيري‌هاي صورت گرفته نزديک به ۲۵۲ ميليارد و  ۲۰۰ ميليون ريال اعتبار به شهرداري‌ها و دهياري‌هاي چهارمحال و بختياري اختصاص پيدا کرد، حدود ۲۰۰ ميليون تومان نيز از محل جرايم رانندگي به استان براي انجام امور شهري اختصاص يافت.

سرپرست دفتر امور شهري و شوراهاي استانداري چهارمحال و بختياري افزود: همچنين حدود ۶۸۸ ميليارد ريال در سال ۹۸ از محل اعتبارات منابع داخلي براي امورات شهرداري‌هاي استان وصول شد، بيش از ۱۱ ميليارد تومان نيز در دو مرحله براي خريد قير به شهرداري‌ها پرداخت شد.

وي ادامه داد: حدود ۶ ميليارد تومان اعتبار براي پرداخت حقوق معوقه کارگران و پرسنل و ۳ ميليارد تومان نيز براي جبران خسارت‌هاي اقتصادي ناشي از کرونا ويروس به شهرداري‌ها در زيرساخت‌ها به شهرداري‌ها اختصاص يافت.

طاهري در ادامه با اشاره به تجهيزات اختصاص يافته به شهرداري‌هاي چهارمحال و بختياري، عنوان کرد: ۳۱ دستگاه تنفسي، ۳ دستگاه خودروي آتش‌نشاني، ۳ دستگاه ميني‌بوس، ۷۶ دست لباس آتش‌نشاني، يک کمپرسي سنگين و ۵ کمپرسي سبک در بين شهرداري‌هاي استان توزيع شد.

سرپرست دفتر امور شهري و شوراهاي استانداري چهارمحال و بختياري اضافه کرد: ۳ دستگاه آتش‌نشاني به شهرداري‌هاي جديدالتأسيس سردشت، صمصامي و گوجان که فاقد خودروي آتش‌نشاني بودند اختصاص يافت، همچنين ۳ دستگاه ميني‌بوس نيز در شهرستان فارسان و لردگان براي جابجايي دانش‌آموزان به‌عنوان سرويس مدرسه در نظر گرفته شد.

وي با بيان اينکه هرساله شهرداري‌ها بايد تا ۱۵ بهمن‌ها لايحه عوارضات را به تصويب شوراي شهر و وزارت کشور برسانند و سپس به عموم مردم اطلاع‌رساني کنند، گفت: اگر تا اين تاريخ لايحه عوارضات به تصويب نرسد براي سال آتي نمي‌توانند عوارض را با نرخ جديد از مردم دريافت کنند بلکه بايد به همان ميزان قبل دريافت شود.

طاهري در پايان با اشاره به احداث کمربند سبز در اطراف شهرها، عنوان کرد: ايجاد  فضاي سبز، احداث پارک‌هاي محله‌اي، ايجاد کمربند سبز در شهرها مي‌توانند از ايجاد ريزگردها را جلوگيري کند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07