پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون استاندار چهارمحال و بختياري:

کاهش سن اعتياد زنگ خطري براي جامعه است

کد خبر: 143970 تاریخ انتشار: 1399/03/29
نمایش: 4372
اخبار
معاون سياسي امنيتي استاندار چهارمحال و بختياري ضرورت حساس کردن خانواده‌ها در خصوص آسيب‌هاي اجتماعي گفت: کاهش سن اعتياد به عنوان يک زنگ خطر است، که در راستاي پيشگيري از آن همه بايد حساس باشند.

جعفر مرداني روز پنجشنبه در جلسه کميته توسعه مشارکت‌هاي مردمي و سازمان‌هاي مردم  نهاد استان افزود: سن اعتياد در استان کاهش يافته است، که اين امر مي‌طلبد در حوزه اعتياد و پيشگيري از اين بلاي خانمانسوز حساسيت بيشتري وجود داشته باشد.

وي بر فعال ساختن خانواده‌ها، سازمان‌هاي مردم نهاد، تشکل‌هاي مردمي در حوزه پيشگيري و مقابله با مواد مخدر تاکيد کرد و گفت: سازمان‌هاي مردم‌نهاد بايد به سمت ايجاد نشاط اجتماعي گرايش پيدا کنند و مقابله و پيشگيري از اعتياد را به صورت يک رويکرد اجتماعي نهادينه کنند.

معاون سياسي ، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري، بر اجتماعي کردن حوزه پيشگيري از اعتياد تاکيد کرد و گفت: ايجاد گفتمان ملي در راستاي پيشگيري از اعتياد يک اولويت در اين حوزه است.

وي، به افزايش آسيب‌هاي اجتماعي پس از ابتلا به اعتياد از جمله طلاق، سرقت و  کودکان کار اشاره کرد و گفت: اعتياد به عنوان يک جنگ‌نرم و تهديد براي نظام و امنيت ملي است که همه مسوولان، مردم و سازمان‌هاي مردم نهاد بايد در حوزه پيشگيري از اعتياد فعاليت کنند.

مرداني اظهار داشت: با اطلاع‌رساني از طريق رسانه‌ها، فضاي مجازي و ائمه جمعه، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها و سازمان‌هاي مردم‌نهاد مي‌توان در حوزه مقابله و مبارزه با مواد مخدر گام برداشت.

وي افزود: توجه بيشتر به مناطق در معرض آسيب و آسيب‌ديده از راه‌هاي ديگر مقابله و پيشگيري از اعتياد است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07