پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

تهيه بانک اطلاعاتي بيماران خاص در دستور کار قرار گيرد

کد خبر: 143985 تاریخ انتشار: 1399/03/31
نمایش: 4433
اخبار
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري با انتقاد از ناهماهنگي دستگاه‌هاي مربوطه در ساماندهي بيماران خاص اين استان، گفت: تهيه بانک اطلاعاتي که از ۲ سال گذشته به منظور ساماندهي بيماران خاص در دستور کار قرار گرفته تکميل نشده است.
جعفر مرداني روز شنبه در نشست پيگيري مشکلات بيماران خاص اين استان افزود: رسيدگي به بسياري از امور مربوط به بيماران خاص نظير تعداد بيماران، ميزان داروي مورد نياز، تسهيلات اشتغالزايي و رفع مسائل و مشکلات اين قشر در گرو تکميل اين بانک اطلاعاتي است که مي‌طلبد در تکميل آن تسريع شود.

وي، کمبود دارو و پزشک را از مهمترين مشکلات بيماران خاص استان اعلام کرد و گفت: رفع اين مشکلات نيازمند تعامل و هم‌افزايي دانشگاه علوم پزشکي، سازمان‌هاي مردم نهاد و خيرين است.

مرداني تصريح کرد: بايد مسئولان و دستگاه‌هاي مربوطه تمام تلاش خود را به کار گيرند تا با حفظ آبرو و شان بيماران، نياز آنها را پاسخگو بوده و از درد و رنج آنها بکاهند.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري، پيشگيري را در اولويت برنامه‌هاي حوزه سلامت دانست و اظهار داشت: بر اساس شعار هميشگي پيشگيري بهتر از درمان است با فرهنگسازي و اطلاع‌رساني مناسب و گسترده مي‌توان از شيوع بيماري در استان پيشگيري کرد و هزينه‌هاي درمان را کاهش داد.

مرداني در خصوص تامين دارو براي بيماران خاص در کوتاه‌ترين زمان نيز گفت: در اين خصوص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکي با داروخانه‌هاي متولي هماهنگي و برنامه‌ريزي لازم را داشته باشد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07