پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

وضع محدوديت‌هاي بيشتر در چهارمحال و بختياري در صورت رعايت نشدن پروتکل‌هاي بهداشتي

کد خبر: 153996 تاریخ انتشار: 1399/04/04
نمایش: 4280
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري بختياري با اشاره به اينکه آمار ابتلا به کرونا ويروس در استان افزايش داشته است، گفت: اگر مردم هشدارها را جدي نگيرند و پروتکل‌هاي بهداشتي را رعايت نکنند امکان دارد محدوديت‌ها افزايش پيدا کند.
اقبال عباسي چهارم تيرماه در ستاد مبارزه و پيشگيري با کرونا در چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه آمار ابتلا به کرونا ويروس در استان افزايش داشته است، اظهار کرد: اگر آمار ابتلا به اين ويروس هم‌چنان صعودي باشد و مردم پروتکل‌هاي بهداشتي را رعايت نکنند امکان دارد محدوديت‌ها افزايش پيدا کند و تعطيلي اصناف و ممنوعيت تردد نيز در دستور کار قرار بگيرد.

استاندار چهارمحال و بختياري از تعطيلي آرايشگاه‌هاي زنانه و رستوران‌ها تا اطلاع ثانوي خبر داد و گفت: رستوران‌ها مي‌توانند غذا را به صورت بيرون‌بر سرو کنند، همچنين پيگيري‌ها براي اخذ مجوز تعطيلي و ايجاد محدوديت براي فعاليت آموزشگاه‌هاي آزاد، کتابخانه‌ها، مهدکودک‌ها، تالارهاي پذيرايي، نمايشگاه‌هاي تخصصي عرضه محصولات و مهدهاي کودک انجام مي‌شود و تا زمان اخذ مجوز نظارت‌ها بر فعاليت اين اماکن تشديد شود.

وي ادامه داد: مطب‌هاي پزشکان پروتکل‌هاي بهداشتي را با حساسيت بسيار بالا رعايت کنند.

عباسي تأکيد کرد: استفاده از ماسک در سرويس‌هاي حمل و نقل عمومي اعم از تاکسي و اتوبوس الزامي است، متوليان بايد بر اين امر نظارت کافي را داشته باشند.

استاندار چهارمحال و بختياري با تأکيد بر اينکه مديران دستگاه‌هاي اجرايي بايد حراست از سلامتي پرسنل خود را در اولويت قرار دهند، عنوان کرد: کارمندان ادارات و ارگان‌هايي که روزانه مراجعات بالايي دارند بايد مرتبا مورد چکاب قرار بگيرند تا مردم بدون نگراني به اين ادارات مراجعه کنند.

وي در خصوص فرصت‌ها و تهديدهاي کرونا ويروس در دستگاه‌هاي اجرايي، بيان کرد: هر اداره‌اي به صورت جداگانه آسيب‌هايي کرونا ويروس را احصا کند و اگر براي کاهش اين آسيب‌ها نيارمند همکاري فرابخشي است در جلسات ستاد کرونا اعلام کند.

عباسي در پايان خاطرنشان کرد: يک کميته با محوريت دانشگاه شهرکرد با استفاده از اساتيد حوزه علوم انساني و اجتماعي راهکارهاي مديريت کرونا ويروس را احصا کند، همچنين بايد از ظرفيت رسانه‌ها و فضاي مجازي براي فرهنگ‌سازي و آگاه‌سازي مردم از خطرات اين ويروس بهره‌ کافي را ببريم.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07