پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال‌ و بختياري:

طرح‌هاي مقابله و پيشگيري از اعتياد بومي‌سازي شود

کد خبر: 154027 تاریخ انتشار: 1399/04/08
نمایش: 4300
اخبار
استاندار چهازرمحال و بختياري با اشاره به اهميت بحث پيشگيري و مقابله با اعتياد و مواد مخدر گفت: طرحهاي مقابله و پيشگيري از اعتياد در استان بومي‌سازي شود.

اقبال عباسي يکشنبه شب در جلسه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان افزود: مسائل اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي، بيکاري و آموزش از عوامل تاثيرگذار در گرايش به سمت مواد مخدر و همچنين افزايش آسيب‌هاي اجتماعي است.

وي، بر انجام طرح‌هاي تحقيقاتي ،علمي و پژوهشي پيرامون اعتياد و شناسايي دلايل گرايش به مصرف تاکيد کرد و گفت: با شناسايي مهمترين دلايل شيوع و مصرف مواد مخدر، در استان مي‌توان در راستاي کاهش اين مشکلات برنامه‌ريزي کرد.

استاندار چهارمحال و بختياري اظهار داشت: با دريافت اطلاعات واقعي و صحيح در مناطق مختلف و اولويت‌بندي اين مشکلات، متوليان برنامه‌ريزي مي‌توانند در راستاي پيشگيري و مقابله برنامه‌ريزي کنند.

وي با تاکيد بر اينکه اجراي فعاليت‌هاي حوزه پيشگيري در چند سال اخير در استان موفق بوده است، افزود: با توجه به اين موفقيت‌ها، درصد اعتياد، نرخ شيوع مصرف ، کاهش سن اعتياد، تغيير مصرف، گسترش مواد مخدر در بين زنان و دانش‌آموزان به عنوان يک تهديد تلقي مي‌شود که نياز به برنامه‌ريزي بيشتر و دقيق‌تر دارد.

عباسي، بر اجتماعي کردن امر مقابله و پيشگيري از اعتياد در استان تاکيد کرد و گفت: استفاده از تريبون نمازهاي جمعه، استفاده از ظرفيت‌هاي تبليغاتي، فرهنگي، رسانه و اقتصادي در حوزه پيشگيري و مقابله، تاثيرگذاري بيشتري خواهد داشت.

به گفته وي، اعتياد يک معضل جهاني است که سياست استکباري و استعماري با استفاده از اين ظرفيت به دنبال تخريب و تباهي مردم به خصوص نيروهاي جوان است.

استاندار چهارمحال و بختياري، بر همراهي خانواده‌ها با حاکميت براي مقابله با اين آسيب تاکيد کرد و گفت:بايد در خانواده‌ها اين فرهنگ حاکم باشد که فرزندان مشکلات خودشان را با خانواده در ميان بگذراند چرا که با تحقق اين امر، از بروز آسيب‌هاي اجتماعي جلوگيري مي‌شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07