پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

رئيس سازمان امور عشاير کشور با استاندار چهارمحال و بختياري ديدار کرد.

کد خبر: 154053 تاریخ انتشار: 1399/04/11
نمایش: 4033
اخبار
کرمعلي قندالي ،رئيس سازمان امور عشاير کشور روز چهارشنبه با اقبال عباسي استاندار چهارمحال و بختياري ديدار و گفتگو کرد.
استاندار چهارمحال و بختياري در اين ديدار با اشاره به نقش عشاير در جهش توليد و تحقق شعار سال، اظهار کرد: عشاير از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي نقش اساسي در افزايش توليدات موردنياز کشور از جمله گوشت، لبنيات و صنايع‌دستي داشتند، قطعا در صورت حمايت از اين قشر مي‌توان در راستاي تحقق شعار سال که همان افزايش توليد است گام برداشت.

🔸اقبال عباسي ادامه داد: در چند سال اخير خشکسالي‌هاي پي در پي موجب به وجود آمدن مشکلاتي براي تأمين آب و علوفه در عشاير شد، بنابراين نياز است با انجام اقداماتي از جمله اجراي پروژه‌هاي آبرساني به مناطق عشايرنشين و تهيه خوراک دام مقداري اين مشکلات را مرتفع کرد.

عباسي افزود: توسعه کارخانه خوراک دام چهارمحال و بختياري مي‌تواند در راستاي افزايش توليد محصولات دامي و لبني توسط عشاير موثر باشد، حمايت‌هاي لازم براي حل مشکلات اين واحد توليدي در صورت نياز انجام مي‌گيرد.

استاندار چهارمحال و بختياري در ادامه در خصوص بازسازي و احداث ايلراه‌هاي عشايري در استان، يادآور شد: احداث ايلراه‌هاي عشايري مي‌توانند فرآيند کوچ عشاير را تسهيل و تلفات کوچ را کاهش دهد، چند پروژه احداث ايلراه عشايري در اين استان در دست احداث است.

وي در پايان گفت: همچنين دولت تسهيلات خوبي براي بحث اشتغال عشاير در نظر گرفته است، به‌نظر مي‌رسد بايد دغدغه عشاير براي فروش محصولات توليدي بايد از طريق بنگاه‌هاي بازاريابي حل شود تا بتوانند از اين طريق به يک درآمد پايدار دست پيدا کنند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07