پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

عملکرد ضعيف برخي از دستگاه هاي‌ اجرايي در جذب تسهيلات اشتغال روستايي و عشايري

کد خبر: 154086 تاریخ انتشار: 1399/04/17
نمایش: 3478
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با انتقاد از جذب نشدن تسهيلات ارزان قيمت اشتغال روستايي و عشايري توسط برخي از دستگاه‌هاي اجرايي، گفت: عملکرد نامطلوب اين مديران به وزارتخانه مربوطه گزارش مي‌شود.
اقبال عباسي ۱۷ تيرماه در جلسه کارگروه اقتصادي، اشتغال و سرمايه‌گذاري چهارمحال و بختياري با تأکيد بر اينکه تسهيلات ارزان قيمت اشتغال روستايي و عشايري يک ظرفيت بزرگ براي کاهش نرخ بيکاري است، گفت: از اين ظرفيت مي‌توان در ايجاد اقامتگاه‌هاي بوم‌گردي در تقويت و توسعه گردشگري، ايجاد مشاغل فناورانه، ايجاد زيرساخت‌هاي ورزش زمستانه در پيست‌هاي اسکي و ايجاد مراکز خدمات رفاهي استفاده کرد.

وي علت اصلي جذب نشدن و نبود متقاضي براي دريافت اين تسهيلات را عدم اطلاع‌رساني صحيح براي افراد بيکار دانست و تاکيد کرد: دبيرخانه تسهيلات اشتغال روستايي و عشايري بايد روند جذب اعتبارات را با جديت دنبال و موانع و مشکلات را برطرف کند.

استاندار چهارمحال و بختياري ادامه داد: فرصت‌هاي ايجاد اشتغال و استفاده از تسهيلات ارزان قيمت در روستاها براي مردم تبيين شود، زيرا بسياري از مردم از فرآيند جذب اين تسهيلات اطلاع کافي ندارند.

وي در ادامه با اشاره به اينکه اقامتگاه‌هاي بوم‌گردي يک فرصت براي توسعه گردشگري و ايجاد  اشتغال است، گفت: کارهاي خوبي در اين حوزه در برخي از شهرستان‌ها صورت گرفته است، اما کافي نيست، مي‌توان بناهاي تاريخي، مدارس قديمي و مکان‌هاي بلااستفاده دولتي را به بخش خصوصي در جهت ايجاد اقامتگاه‌هاي بوم‌گردي واگذار کرد.

عباسي اضافه کرد: نظارت کافي در جهت اجراي پروتکل‌هاي بهداشتي در اين اقامتگاه‌ها بايد صورت بگيرد، بانک‌ها نيز موظف هستند سند ملکي اين اقامتگاه‌ها را براي پرداخت تسهيلات به عنوان وثيقه قبول کنند، در بحث استحکام بنا نيز طبق موارد قانوني اين مسائل در زمان اخذ پروانه تأسيس و بهره‌برداري رعايت شود، اين اقامتگاه‌ها بايد استحکام کافي را براي اسکان مسافران داشته باشند تا خطري جان گردشگران را تهديد نکند.

استاندار چهارمحال و بختياري با تأکيد بر تقويت شرکت‌هاي تورگرداني و گردشگري، يادآور شد: مي‌توان از محل کمک‌هاي فني و اعتباري و تسهيلات ارزان قيمت به اين شرکت‌ها براي خريد اتوبوس يا ميني‌بوس براي جابجايي گردشگران کمک کرد.

وي در ادامه با بيان اينکه توسعه گلخانه‌ها يکي از محورهاي اقتصاد مقاومتي است، تصريح کرد: مي‌توان گلخانه‌ها را با پيوست گردشگري احداث کرد و بهره‌برداران از اين طريق نيز درآمدزايي داشته باشند.

استاندار چهارمحال و بختياري تأکيد کرد: مديران حوزه گردشگري و جهادکشاورزي در هر شهرستان به صورت جداگانه هدف‌گذاري براي افزايش مساحت گلخانه‌ها و تعداد اقامتگاه‌هاي بوم‌گردي انجام دهند و در پايان سال گزارش دهند که چه ميزان به اين هدف‌گذاري نزديک شده‌اند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07