پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار:

در شهرستان‌هاي قرمز تنها گروه شغلي يک مجاز به فعاليت هستند

کد خبر: 154768 تاریخ انتشار: 1399/08/28
نمایش: 2049
اخبار
️معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به محدوديت‌هاي کرونايي از اول آذرماه در استان، گفت: در شهرستان‌هاي قرمز تنها گروه شغلي يک مجاز به فعاليت هستند و رسته‌هاي گروه شغلي يک از ۱۶ رسته به ۲۲ رسته افزايش داشته است.
جعفر مرداني ۲۸ آبان‌ماه در ستاد مديريت بيماري کرونا در چهارمحال و بختياري با بيان اينکه مشکل اصلي در بحث انتشار ويروس کرونا بحث برگزاري مراسمات عزا و عروسي است، اظهار کرد: بايد از ظرفيت معتمدين محلي براي جلوگيري از مراسمات استفاده کرد، مردم گزارشات خود را با سامانه ۱۱۰ در ميان بگذارند و سپس نيروي انتظامي و مرکز بهداشت وارد عمل شوند.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري با انتقاد از بي‌توجهي به رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي در سرويس حمل و نقل عمومي، عنوان کرد: ناوگان حمل و نقل عمومي بايد با ۵۰ درصد ظرفيت فعاليت کنند، اگر گزارشي از تخلف گزارش شود با مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان برخورد مي‌شود.

وي در خصوص تعطيلي آموزش حضوري در چهارمحال و بختياري، يادآور شد: در مناطقي که زيرساخت آموزش مجازي وجود ندارد، اگر معلم بومي است مي‌توان آموزش را با رعايت پروتکل بهداشتي به صورت حضوري برگزار کرد.

مرداني در خصوص ايجاد محدوديت‌هاي تردد در دو هفته آينده، توضيح داد: طرح اجرايي محدوديت‌هاي تردد توسط نيروي انتظامي تهيه و ابلاغ مي‌شود، اين محدوديت تردد شامل کارکنان دولت و خودروهاي خدماتي نمي‌شود.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي چهارمحال و بختياري با بيان اينکه گروه شغلي يک از ۱۶ رسته به ۲۲ رسته افزايش داشته است، بيان کرد: اين مشاغل شامل کارخانه‌هاي توليدي، مراکز صنعتي و معدني، کشاورزي، شيلات، مراکز زيرساختي و حياتي، حمل و نقل عمومي کالا و مسافر برون‌شهري، مراکز تامين و توزيع آب، برق و گاز، جايگاه‌هاي عرضه سوخت، ادارات و مراکز امنيتي، نظامي و انتظامي، پالايشگاه‌ها، حمل و نقل درون‌شهري، خدمات اپراتورهاي ارتباطي، خدمات الکترونيک و پستي، فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي مايحتاج مردم و مراکز تامين ارزاق عمومي، مراکز بهداشتي و درماني بخش خصوصي و دولتي، مراکز و فروشگاه‌هاي دامپزشکي، ميادين ميوه و تره‌بار، مراکز تامين آمبولانس، بخش دارو و موادغذايي، نانوايي و توليد فرآورده‌هاي نانوايي، مراکز امدادي، داروخانه‌ها، سوپرمارکت‌ها، ميوه‌فروشي، سبزي‌فروشي، لبنيات‌فروشي، توليد و عرضه موادلبني، مراکز تهيه غذاهاي آماده و بيرون‌بر، رسانه‌هاي مکتوب و برخط، فروشگاه‌هاي انواع مصالح ساختماني و آهن‌آلات، فروشگاه لوازم يدکي خودرو، کارگاه‌هاي صنعتي مانند جوشکاري و مشابه، مراکز نگهداري سالمندان، معلولان، مراکز توانبخشي، شرکت‌هاي خدمات اينترنتي، پخش دارو و عطاري‌ها، تعمير انواع خودرو و لوازم خانگي، چاپخانه‌ها، خشکشويي‌ها و آرامستان‌ها است و مابقي مشاغل در گروه‌هاي شغلي دو، سه و چهار در شهرستان‌هاي قرمز تعطيل هستند و در شهرهاي نارنجي گروه‌هاي شغلي يک و دو مجاز به فعاليت هستند.

وي با اشاره به اينکه در اجراي طرح جامع محدوديت‌هاي پويا براي مديريت بيماري کرونا نيازمند اقناع‌سازي و اطلاع‌رساني هستيم، يادآور شد: رسانه‌ها در اين امر ستاد استاني مديريت بيماري کرونا را ياري کنند، همچنين فرمانداران براي هماهنگي بيش‌تر در ستادهاي کروناي شهرستاني تصميات لازم را بگيرند.

مرداني تاکيد کرد: اتاق اصناف، اداره‌کل صمت و فرمانداران بر تعطيلي بازار در دو هفته آينده نظارت کنند، براي قطع زنجيره ويروس کرونا نيازمند بسيج همگاني هستيم.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري گفت: هم‌اکنون چهار شهرستان شهرکرد، بروجن، فارسان و کيار در وضعيت قرمز قرار دارند و مابقي شهرستان‌ها در وضعيت نارنجي هستند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07