پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
مديرکل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري :

عملکرد استان در تحقق برنامه هاي سند توسعه اقتصادي و اشتغالزايي مطلوب است

کد خبر: 154774 تاریخ انتشار: 1399/08/29
نمایش: 2527
اخبار
️مديرکل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري چهارمحال و بختياري گفت: عملکرد استان در تحقق برنامه هاي سند توسعه اقتصادي و اشتغالزايي روستايي برنامه ششم توسعه مطلوب است.
ملک محمد محموديان در جلسه بررسي عملکرد دستگاه هاي اجرائي چهارمحال و بختياري در خصوص برنامه هاي تدوين شده سند توسعه اقتصادي و اشتغالزايي با بيان اين که بر اساس برنامه ششم توسعه و با توجه به ظرفيت هاي ممتاز استان در بخش کشاورزي براي اکثر روستاهاي استان برنامه عملياتي تهيه و تدوين گرديده است، اظهار داشت: جهاد کشاورزي استان بر اساس دستورالعمل هاي ابلاغي، از ابتداي سال ۱۳۹۸ تاکنون، ۲۳۸ روستا در کليه شهرستان هاي تابعه را انتخاب و پس از بررسي و شناسايي قابليت ها و پتانسيل هاي مناطق مذکور نسبت به ارائه برنامه با هدف ايجاد طرح هايي در زمينه احداث مجتمع هاي کوچک دام و دامپروري، پرورش بوقلمون، شتر مرغ، زنبور عسل و... اقدام نموده است.

وي شرايط اقليمي و آب و هوايي استان را در بسياري از مناطق جهت توليد محصولات گلخانه اي بسيار مناسب دانست و افزود: ايجاد گلخانه هاي مقياس کوچک در روستاها که با اعتبار کم توجيه اقتصادي قابل قبولي دارند را تجربه بسيار موفقي دانست.

مديرکل دفتر امور روستايي و شوراها با اشاره به جايگاه ممتاز استان در زمينه پرورش و توليد ماهيان سرد آبي در کشور خاطر نشان کرد: با مشارکت سرمايه گذاران و ارائه تسهيلات ارزان قيمت به متقاضيان طرح ايجاد مزرعه توليد ماهيان سرد آبي ظرفيت توليد و صادرات استان به ديگر استان ها فزوني خواهد يافت.

ملک محمد محموديان ضمن اظهار اميدواري، استقبال سرمايه گذاران و علاقه مندان به ايجاد مجموعه هاي توليدي گياهان دارويي را يک فرصت برشمرد و بيان کرد: با توسعه مزارع، افزايش توليد و فرآوري مدرن گياهان دارويي مي توانيم بيش از پيش در زمينه صادرات و بازار جهاني گام برداريم.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07