پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار:

از ساخت‌ و سازهاي غيرمجاز در استان جلوگيري شود

کد خبر: 154832 تاریخ انتشار: 1399/09/11 20:50:47
نمایش: 2158
اخبار
️معاون هماهنگي امور عمراني استاندار چهارمحال و بختياري گفت: اجراي احکام مربوط به ساخت‌ و سازهاي غيرمجاز در استان تسريع شود.
مجيد نظري روز سه شنبه در جلسه مبارزه با زمين‌خواري در محل معاونت عمراني استانداري چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اهميت اجراي هر چه سريعتر احکام ساخت و سازهاي غيرمجاز در سطح حريم شهرها و روستاهاي استان‌، اظهار کرد: متاسفانه تعدادي ساختمان بدون اخذ مجوزات مرتبط و بصورت غيرمجاز احداث شده است.

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار چهارمحال و بختياري ادامه داد: ساخت‌ و ساز غيرمجار در حريم شهرها و روستاهاي استان موجب افزايش پرونده‌هاي قضايي در اين حوزه شده است و طبق تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربري اراضي ملي نياز است جهت جلوگيري از اتلاف وقت در راستاي رفع تصرف اراضي ملي، اجراي احکام در اين حوزه تسريع شود.

وي با اشاره به اينکه رفع تصرف اراضي ملي اقدامي سازنده است، يادآور شد: با توجه به قرداد منعقد شده بين سازمان امور اراضي کشور و امور اراضي جهاد کشاورزي چهارمحال و بختياري در خصوص تامين منابع مالي تجهيزات و هزينه‌هاي مورد نياز براي اجراي احکام ساخت‌ و سازهاي غيرمجاز، نياز است فرمانداران و ادارات متولي در شهرستان‌ها درخواست براي تامين تجهيزات و هزينه‌هاي جانبي را در اسرع وقت به سازمان امور اراضي ارسال کنند.

نظري با تاکيد بر اينکه خريد و فروش اراضي کشاورزي و باغات براي تغيير کاربري بدون اخذ مجوزات غيرقانوني است، گفت: مجوز تغيير کاربري اراضي ملي و دولتي تنها براي شهرک‌هاي صنعتي و مجتمع‌هاي بزرگ مجاز است و از صدور مجوز تغيير کاربري به طرح‌هاي پراکنده جلوگيري شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07