پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

خروج مرغ از استان ممنوع است.

کد خبر: 154893 تاریخ انتشار: 1399/09/18
نمایش: 2020
اخبار
​استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه مرغ بايد با قيمت مصوب ستاد تنظيم بازار کشور عرضه شود، گفت: خروج مرغ از استان ممنوع است.
اقبال عباسي ۱۸ آذر ماه در جلسه ستاد تنظيم بازار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه در تعيين قيمت مرغ بايد حقوق مصرف‌کننده و توليدکننده در نظر گرفته شود، اظهار کرد: ۷۵ درصد نهاده مرغداري‌ها به‌صورت دولتي تامين مي‌شود، بنابراين بايد حدود ۷۵ درصد مرغ توليدي در مرغداري با قيمت مصوب دولتي در بازار عرضه شود تا دچار کمبود نشويم.

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: صاحبان مرغداري‌ها نبايد مرغ زنده را به بهانه وزن کم، بيشتر از ۴۵ روز در مرغداري نگه دارند، نظارت جهاد کشاورزي، سازمان صمت و دامپزشکي از مرحله توليد تا توزيع مرغ بايد تشديد شود.
وي با اشاره به اينکه مرغ به اندازه نياز چهارمحال و بختياري در مرغداري‌ها توليد مي‌شود، گفت: نبايد قيمت مرغ را با استان‌هاي مجاور مقايسه کنيم، دلالان بايد شناسايي شوند، اگر مرغداري نهاده به قيمت دولتي تحويل گرفته و مرغ را در مهلت معين تحويل نمي‌دهند، بايد برخورد جدي صورت بگيرد، حتي مي‌توان پروانه واحد توليدي را ابطال کرد، همچنين با مديران سهل‌انگار و کم‌کار در اين حوزه برخورد شود.

عباسي تاکيد کرد: سازمان جهاد کشاورزي، سازمان صمت و دامپزشکي بايد بر شبکه توليد و توزيع نظارت کنند و در صورت کمبود مي‌توان از ساير استان‌ها نيز مرغ وارد شود.

استاندار چهارمحال و بختياري در خصوص نحوه برخورد با مرغداري‌هايي که در مهلت مقرر درخواست دريافت نهاده نداده و جوجه‌ريزي نمي کنند، گفت: مجوز اين مرغداري‌هاي متخلف باطل و به افراد جديد مجوز داده شود.

وي بيان کرد: مرغ بايد با قيمت مصوب تنظيم بازار کشور با قيمت ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان عرضه شود و تصميم ستاد تنظيم بازار استان نبايد مغاير با تصميم ستاد کشور باشد.

عباسي افزود: در جلسه آينده ستاد تنظيم بازار چهارمحال و بختياري ليست تخلفات مرغداري‌ها به تفکيک ارائه شود، همچنين خروج مرغ زنده و کشتار شده از استان ممنوع است و با متخلفان برخورد مي‌شود، دامپزشکي نيز حق صدور حواله براي خروج مرغ زنده را ندارد.

در پايان در راستاي منويات مقام معظم رهبري (مدظله العالي) مبني بر استفاده از ظرفيت بسيج در کنترل قيمت ها و مبارزه با تخلفات صنفي و لزوم کنترل قيمت کالا و خدمات در بازار استان، تفاهم نامه اي بين سپاه حضرت قمر بني هاشم (ع) و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان منعقد گرديد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07