پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

پژوهش در دستگاههاي اجرايي بايد عملياتي شود

کد خبر: 154906 تاریخ انتشار: 1399/09/19
نمایش: 2607
اخبار
️استاندار چهارمحال و بختياري گفت: توجه به پژوهش از ضرورت‌هاي هر اقدام اجرايي است و در همين راستا دستگاه‌ها و نهادهاي اجرايي اين مهم را مبناي فعاليت‌هاي خود قرار دهند و نسبت به عملياتي کردن پژوهش‌ها در دستگاه هاي اجرايي اهتمام ويژه داشته باشند.
اقبال عباسي در آيين اختتاميه هفته پژوهش و فناوري استان اظهار داشت: آموزش، پژوهش و اجرا، سه ضلع تحقق توسعه‌يافتگي است و در همين خصوص بايد هر فعاليت و اقدامي که انجام مي‌گيرد بر مبناي آموزش و به ويژه پژوهش باشد.

وي ادامه داد: در طول بيش از ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامي، خدمات و اقدامات خوبي در روستا‌ها و مناطق محروم کشور و استان انجام گرفته است اما از آنجا که برخي از اين فعاليت‌ها بر مبناي مطالعات پژوهشي توسعه‌محور نبوده، شاهد مهاجرت از روستاها به حاشيه شهرها و شکل‌گيري پيامدهاي ناشي از آن هستيم.

عباسي، لازمه تحقق توسعه‌يافتگي استان را توجه به مقوله پژوهش مبتني بر توسعه پايدار دانست و گفت: اين استان از ظرفيت‌هاي انساني، پژوهشگران و فناوران قابل توجهي برخوردار است که مي‌توان با بهره گيري مطلوب از اين ظرفيت روند توسعه‌يافتگي استان را شتاب بخشيد.

استاندار چهارمحال و بختياري، در ادامه با قدرداني از تلاش‌هاي انجام شده براي برگزاري هفته پژوهش و فناوري استان، خاطر نشان کرد: بي‌شک اين تلاش‌ها مي‌تواند در روند رشد و توسعه استان نقش موثري ايفا کند.

 گفتني است هفته پژوهش و فناوري امسال از ۱۵ تا ۱۹ آذر با شعار «پژوهش و فناوري در خدمت جهش توليد» به شکل مجازي برگزار شد.

برگزاري نمايشگاه در قالب ۴۹ غرفه، برگزاري جلسات علمي و سخنراني، رونمايي از ۶ محصول پژوهشي و فناورانه و تجليل از پژوهشگران، فناوران و ايده‌پردازان برتر از جمله برنامه‌هايي هستند که در اين هفته برگزار شد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07