پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

برخود قاطع با توزيع‌کنندگان مواد مخدر صورت بگيرد

کد خبر: 154923 تاریخ انتشار: 1399/09/22 23:43:47
نمایش: 1814
اخبار
​استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه مبارزه با مواد مخدر از مهمترين موضوعات است، گفت: بايد برخود قاطع و جدي با توزيع‌کنندگان مواد مخدر صورت بگيرد.
اقبال عباسي شامگاه شنبه در چهارمين جلسه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه اقدامات انجام شده در حوزه کشفيات و مبارزه با مواد مخدر نسبت به ساير استان‌هاي کشور مطلوب بوده است، اظهار کرد: بايد در امر پيشگيري در دو محله آلوده به مواد مخدر در مرکز استان متمرکز شويم، همچنين در اين محلات مبارزه با مواد مخدر تشديد شود.

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: در اين محلات مسائل بهداشتي نيز رعايت نمي‌شود و اهالي در اين محلات اقدام به نگهداري اسب و دام مي‌کنند، همچنين با وجود شبکه فاضلاب، برخي ساکنان اين محلات فاضلاب را در محيط رها مي‌کنند و براي ساير ساکنان مشکل ايجاد مي‌کنند، جلسه‌اي با حضور مسئولان مرکز بهداشت، شرکت‌هاي آب‌ و فاضلاب، برق و گاز  براي حل مشکلات اين محله تشکيل شود و اگر ساکنان همکاري لازم را نداشتند با آن‌ها برخورد قضايي صورت بگيرد.

وي با تاکيد بر اينکه در بحث مبارزه با مواد مخدر در چهارمحال و بختياري تنها بر مرکز استان متمرکز نيستيم، عنوان کرد: تعدادي از محلات آلوده به مواد مخدر در شهرستان‌هاي بروجن و لردگان نيز جهت پيشگيري و مبارزه در اولويت قرار مي‌گيرد.

عباسي بيان کرد: در سال ۱۴۰۰ براي طرح‌هاي مصوب دستگاه‌هاي اجرايي از جمله بهزيستي، فني‌ و حرفه‌اي، فرهنگ و ارشاد اسلامي، سازمان زندان‌ها، سازمان تبليغات اسلامي و ... در حوزه مبارزه با مواد مخدر اعتبار اختصاص پيدا مي‌کند، اين دستگاه‌ها به سرعت طرح‌هاي خود را ارائه کنند.

استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه مبارزه با مواد مخدر از مهمترين موضوعات است، گفت: اين معضل ساليانه هزينه‌هاي بسياري را به دستگاه‌هاي انتظامي، اطلاعاتي و ... متحمل مي‌کند، همچنين ساليانه براي استعمال دخانيات هزينه‌هاي زيادي صرف مي‌شود و اين رقم معادل بخش زيادي از بودجه‌هاي عمراني در کشور است.

وي با اشاره به شهادت يکي از ماموران نيروي انتظامي در بحث مبارزه با مواد مخدر در منطقه غرب شهرکرد، تاکيد کرد: بايد برخورد قاطع و جدي با توزيع‌کنندگان مواد مخدر در اين منطقه صورت بگيرد، نبايد اجازه دهيم اين افراد چنان جسور شوند که به مامور نيروي انتظامي شليک کنند.

عباسي با تاکيد بر اصل پيشگيري در بحث مبارزه با مواد مخدر، عنوان کرد: فرهنگ‌سازي در بحث مبارزه با مواد مخدر اهميت بالايي دارد، بايد در اجراي طرح‌ها به بحث مطالعات توجه جدي صورت بگيرد تا اقدامات موثر واقع شوند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07