پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار:

کشاورزي، گردشگري و صنعت از مهمترين ظرفيت‌هاي استان به شمار مي‌رود

کد خبر: 155071 تاریخ انتشار: 1399/10/13
نمایش: 2174
اخبار
️معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به ظرفيت‌هاي استان در حوزه اشتغال گفت: کشاورزي، گردشگري و صنعت از مهمترين ظرفيت‌هاي استان به شمار مي‌رود که براي اشتغالزايي در اين حوزه‌ها تمرکز شده است.
الله‌کرم نصيري روز شنبه در سفر عيسي منصوري، معاون توسعه کارآفريني و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي به چهارمحال و بختياري به منظور بازديد از طرح‌هاي اشتغالزايي اين استان، اظهار داشت: کشاورزي از ظرفيت هاي مهم استان است و انتظار مي‌رود اين بخش به طور ويژه ديده شود و در حوزه کشت‌هاي متراکم و گلخانه‌اي اعتبارات مناسبي در نظر گرفته شود.

معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري در بازديد از طرح‌هاي اشتغالزايي شهرستان بروجن افزود: ۳۰ درصد جمعيت شهرستان بروجن روستايي است و در بخش بوم‌گردي و گردشگري از جمله در چغاخور اقدامات قابل توجهي صورت گرفته است اما محدوديت‌هايي در قانون اشتغال پايدار روستايي و عشايري وجود دارد که اميد است با رفع مشکلات آيين‌نامه‌اي بتوان از اين طرح به نحو مطلوبي بهره‌گيري کرد.


نصيري احداث شهرک‌هاي گلخانه‌اي در روستاها را از مهمترين برنامه‌هاي شهرستان بروجن اعلام کرد و گفت: با توجه به مزيت‌هاي نسبي استان در حوزه کشاورزي ايجاد شهرک‌هاي گلخانه‌اي در سال‌هاي اخير مدنظر قرار گرفته و اميد است با توسعه اين طرح‌ها به رونق اشتغال به ويژه در روستاها کمک کرد.

وي در بازديد از طرح‌هاي اشتغالزايي شهرستان سامان نيز با اشاره به ظرفيت‌هاي قابل توجه اين شهرستان در حوزه گردشگري، اظهار کرد: احداث مجتمع‌هاي گردشگري و اقامتگاه‌هاي بوم‌گردي مي‌تواند تا حد زيادي در رشد اقتصادي و اشتغال شهرستان موثر واقع شود‌.

 وي افزود: اين شهرستان در توليدات محصولات باغي به ويژه گردو و بادام، يکي از استان‌هاي مطرح و سرآمد کشور به شمار مي‌رود اما نبود صنايع تبديلي و تکميلي مانع بهره‌گيري مناسب از اين فرصت شده است.

نصيري احداث صنايع تبديلي توليدات بادام را از اولويت‌هاي مهم اين شهرستان برشمرد و گفت: اين صنايع، تحول خوبي در اقتصاد، اشتغال و ارزش‌افزوده توليدات بادام استان فراهم مي‌کند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06