پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

طرح آبرساني بن به بروجن تا پايان دولت بهره‌برداري مي‌شود

کد خبر: 155108 تاریخ انتشار: 1399/10/17
نمایش: 1961
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: طرح آبرساني بن به بروجن از مهمترين طرح‌هاي استان است که دولت اهتمام ويژه‌اي براي افتتاح آن دارد و تلاش مي‌شود تا پايان خرداد سال آينده به بهره‌برداري برسد.
اقبال عباسي روز چهارشنبه در جريان سفر رييس مجلس شوراي اسلامي به استان و ديدار از طرح آبرساني بن به بروجن در منطقه يانچشمه اظهار داشت: انتظار مي‌رود مجلس شوراي اسلامي در تامين منابع اعتباري براي طرح‌هاي آبرساني اين استان در بودجه ۱۴۰۰ توجه ويژه‌اي داشته باشد تا تحقق مطالبات مردم در اين حوزه به خوبي پيگيري شود.

وي اجراي طرح بن به بروجن را از ضرورت‌هاي استان برشمرد و گفت: اين استان با وجود اينکه سرچشمه رودخانه‌هاي کارون و زاينده‌رود است اما از اين محل سهمي ندارد و بخشي زيادي از نياز خود را از منابع آب زيرزميني تامين مي‌کند که همين موضوع سبب شده است تا بسياري از طرح‌هاي کشاورزي، دامپروري و صنعتي استان با چالش آب مواجه شوند.

استاندار چهارمحال و بختياري خاطر نشان کرد: با اجراي طرح آبرساني بن به بروجن بخشي از نيازهاي آبي استان تامين مي‌شود و مي‌توان نياز آب شرب نيمي از جمعيت استان را تامين کرد.

عباسي تصريح کرد: طرح انتقال آب بن به بروجن يکي از طرح‌هاي حياتي و مهم استان است که جزو ۳۱ طرح اولويت‌دار کشور نيز قرار دارد و تمام تلاش خود را براي تکميل خط اصلي اين طرح تا خرداد سال آينده به کار گرفته‌ايم.

وي مسير اصلي طرح آبرساني بن به بروجن را ۱۱۶ کيلومتر اعلام کرد و گفت: از اين ميزان ۱۰۰ کيلومتر لوله‌گذاري شده و ۲ تصفيه‌خانه اين طرح يکي بالاي ۵۰ درصد و ديگري در حدود ۵۰ درصد پيشرفت فيزيکي دارد.


استاندار چهارمحال و بختياري خاطر نشان کرد: پس از آن مسير فرعي طرح به طول ۱۳۷ کيلومتر در قالب آبرساني به شهرها و روستاهاي مسير آغاز مي‌شود.
به گفته استاندار چهارمحال و بختياري، تاکنون ۲۱۸ ميليارد تومان اعتبار براي اجراي طرح بن به بروجن هزينه شده است و براي تکميل خط اصلي طرح به ۲۰۰ ميليارد تومان ديگر نياز است.

در اين ديدار بخشي از چالش‌هاي تامين آب شرب، صنعت و کشاورزي مردم شهرستان از جمله شهر يانچشمه براي رييس مجلس شوراي اسلامي تشريح شد.

 با بهره‌برداري از طرح بن به بروجن مشکل آب شرب ۱۱ شهر و ۱۳ روستاي چهارمحال و بختياري با جمعيتي افزون بر ۴۶۰ هزار نفر برطرف مي‌شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07