پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار:

علت جذب نامناسب تسهيلات کرونا در چهارمحال و بختياري بررسي مي‌شود

کد خبر: 155145 تاریخ انتشار: 1399/10/24
نمایش: 1821
اخبار
️معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري گفت: نيمي از تسهيلات تخصيص يافته به استان در خصوص جبران خسارت‌هاي ناشي از شيوع ويروس کرونا جذب و به بانک‌هاي عامل معرفي شده است.
الله‌کرم نصيري روز چهارشنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمايه‌گذاري اين استان افزود: از ۲۷۰ ميليارد تومان اعتبار تسهيلات تخصيص يافته به استان در خصوص جبران خسارت‌هاي ناشي از کرونا بر اصناف، ۱۵۰ ميليارد تومان آن به بانک‌هاي عامل معرفي شده که از اين ميزان ۱۰۰ ميليارد تومان جذب شده است.

وي ادامه داد: اين تسهيلات شرايط مناسبي را در اختيار اصناف قرار داده است تا بخشي از خسارت‌هاي ناشي از کرونا را جبران کنند اما اينکه چرا اين تسهيلات به طور کامل جذب نشده موضوع مهمي است که بايد با حضور فرمانداران و روساي بانک‌هاي عامل مورد بررسي و آسيب‌شناسي قرار گيرد.

نصيري تصريح کرد: تسهيلات کرونا با سود ۱۲ درصد به ۱۴ رسته شغلي اختصاص دارد که اگرچه سامانه کارا در اين خصوص بسته شده و زمان ثبت‌نام به پايان رسيده است اما براي سه دستگاه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامي هنوز فرصت استفاده از اين تسهيلات وجود دارد.

‌معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اطلاع‌رساني گسترده در خصوص استفاده از تسهيلات کرونا در استان، خاطر نشان کرد: علاوه‌بر آن بايد شرايطي فراهم شود تا پرونده‌هايي که در بانک‌هاي عامل تشکيل شده سريع‌تر مراحل لازم را طي کرده و تسهيلات در اختيار متقاضيان قرار داده شود.

نصيري افزود: در حالي که ۲۵ هزار شغل و واحد صنفي مشمول استفاده از تسهيلات کرونا در استان شناسايي شده است اما از اين تعداد ۱۳ هزار و ۷۱۲ واحد به بانک‌ها مراجعه و ثبت‌نام کرده‌اند.

گفتني است، در اين نشست برخي فرمانداران شهرستان‌هاي ۱۰ گانه استان عواملي نظير اطلاع‌رساني ضعيف، سخت‌گيري بانک‌ها در خصوص وثيقه و ضامن و رکود اقتصادي حاکم بر بازار را از علل استقبال ضعيف واحدهاي صنفي استان از تسهيلات کرونا عنوان کردند.

همچنين در اين نشست طرح توافق‌نامه همکاري وزارت کشور و تعاون، کار و رفاه اجتماعي در خصوص راه‌اندازي شرکت‌هاي تعاوني‌هاي توسعه و عمران تشريح و مقرر شد تا فرمانداران در خصوص راه‌اندازي شرکت‌هاي تعاوني بيش از پيش تلاش کنند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07