پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار:

مبارزه با قاچاق کالا و ارز يکي از راه‌هاي موثر در تحقق اقتصاد مقاومتي است

کد خبر: 155167 تاریخ انتشار: 1399/10/30 21:33:09
نمایش: 1930
اخبار
️معاون، سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز يکي از راه‌هاي موثر در تحقق اقتصاد مقاومتي است، گفت: شخصي که اقدام به قاچاق کالا و ارز مي‌کند به اقتصاد و توليد ملي ضربه مي‌زند.
جعفر مرداني ۳۰ دي‌ماه در کميسيون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه قاچاق کالا و ارز يکي از جرايم سازمان يافته است، اظهار کرد: اين مسئله باتوجه به چالش‌ها و نقاط ضعف موجود در کشور در حال گسترش است و بخش قابل توجهي از تجارت خارجي و توليد ناخالص داخلي کشور را در بر مي‌گيرد.

معاون، سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري افزود: قاچاق کالا ناشي از عوامل گوناگون اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي، حقوقي، قضايي و انتظامي است، همچنين اين مسئله تاثيرات سويي در توليد، تجارت قانوني، اشتغال و سرمايه‌گذاري دارد، بنابراين طبق فرموده مقام معظم رهبري بايد نهادهاي متولي در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز ايفاي نقش کنند.

وي با اشاره به اينکه فرهنگ‌سازي يکي از نيازهاي ضروري در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز است، عنوان کرد: دستگاه‌ها و ارگان‌هايي از جمله بسيج، صدا و سيما، رسانه‌ها، فضاي مجازي، آموزش و پرورش، ائمه جمعه و جماعات مي‌توانند نقش موثري در آگاهي‌بخشي و فرهنگ‌سازي در اين موضوع داشته باشند.

معاون، سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري تصريح کرد: مبارزه با قاچاق کالا و ارز يک اقدام شايسته در راستاي تحقق عدالت اجتماعي است، براي موفقيت در عرصه مبارزه، بايد به‌دنبال شيوه‌هاي نوين باشيم تا بتوانيم گام‌هاي موثري برداريم.

وي در پايان تاکيد کرد: در شرايط تحريم‌هاي ظالمانه و فشارهاي استکبار جهاني بر جمهوري اسلامي، قاچاق کالا و ارز به اقتصاد کشور ضربه وارد مي‌کند، نبايد اجازه دهيم اين عده به اقتصاد و توليد در کشور ضربه بزنند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07