پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار:

دستگاه‌هاي اجرايي براي جذب اعتبارات کاهش آسيب‌هاي اجتماعي اقدام کنند

کد خبر: 155179 تاریخ انتشار: 1399/11/01
نمایش: 2051
اخبار
️معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ همکاري وزارت کشور با سازمان برنامه‌وبودجه گفت: دستگاه‌هاي اجرايي، برنامه جذب سهم استان از اعتبارات ملي کاهش آسيب‌هاي اجتماعي را در اولويت قرار دهند.
جعفر مرداني روز سه‌شنبه در کارگروه اجتماعي، فرهنگي، سلامت، زنان و خانواده چهارمحال و بختياري افزود: ۱۶ دستگاه اجرايي استان با ۱۷ کميته زيرمجموعه کارگروه اجتماعي فرهنگي، وظايفي را در راستاي کنترل و مديرت کاهش آسيب‌هاي اجتماعي بر عهده دارند و لازم است متناسب با شرح وظايف و مأموريت‌هاي خود براي شناسايي و اولويت‌بندي تمامي آسيب‌ها برنامه‌ريزي کنند.

وي به کاهش پنج‌ درصدي آسيب‌هاي اجتماعي بر اساس برنامه ششم توسعه اشاره و تصريح کرد: با توجه به اينکه استان در برخي شاخصه‌ها همچون اعتياد، طلاق، اختلالات رواني و مفاسد اخلاقي با رشد منفي مواجه شده است، کميته‌هاي زيرمجموعه کارگروه بايد با برگزاري مستمر جلسات مشورتي به تدوين برنامه‌ها و طرح‌هاي راهبردي براي کاهش آسيب‌ها بپردازند.

مرداني يادآور شد: اقدامات مؤثري در حوزه کاهش آسيب‌هاي اجتماعي انجام‌شده اما جوابگوي مشکلات نبوده و اگر کميته‌ها گزارش برنامه‌ها، موانع، پيشنهادات و راهکارهاي خود را ارائه کنند مي‌توان با طرح موضوع در شوراي برنامه‌ريزي و توسعه استان و اختصاص اعتبار مورد نياز در راستاي کنترل و مديريت کاهش آسيب‌هاي اجتماعي برنامه‌ريزي دقيق‌تري انجام داد.

وي دستيابي به جامعه پويا و سالم را از جمله وظايف کارگروه اجتماعي و فرهنگي دانست و افزود: در بحران شيوع ويروس کرونا، برنامه‌ريزي براي تأمين سلامت روحي و رواني جامعه از اولويت‌هاي کاري کارگروه اجتماعي و فرهنگي است و سازمان نظام روانشناسي مي‌تواند با حضور در اين کارگروه و با همکاري ديگر دستگاه‌هاي اجرايي براي شناسايي و کنترل آسيب‌هاي وارده به خانواده‌ها در زمان شيوع ويروس کرونا اقدام کند.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري در ادامه تشکيل بانک اطلاعاتي از زنان بد سرپرست را ضروري دانست و گفت: بيشترين آسيب در حوزه زنان مربوط به زنان بد سرپرست است که اين موضوع در مجموعه قوانين دستگاه‌هاي اجرايي مغفول مانده است که در صورت تشکيل بانک اطلاعاتي، امکان اجراي برنامه‌هاي حمايتي و توانمندسازي از اين زنان فراهم خواهد شد.

مرداني به گزارش اداره کل آموزش‌وپرورش استان در رابطه با ميزان شيوع چاقي و کم‌تحرکي بين دانش آموزان نيز اشاره کرد و افزود: نزديک به ۱۶ درصد از دانش آموزان استان با مشکل اضافه وزن و بيش از ۶ درصد آنان با معضل چاقي روبه‌رو هستند که با توجه به‌ضرورت ترويج سبک زندگي سالم به‌ويژه در زمان شيوع کرونا بايد تمامي دستگاه‌هاي اجرايي در اجراي طرح‌هاي سلامت‌محور آموزش‌وپرورش مشارکت داشته باشند.

گفتني است، در کارگروه اجتماعي، فرهنگي، سلامت، زنان و خانواده گزارشي از مسائل مربوط به زنان سرپرست خانوار، وضعيت اجراي طرح «کوچ» مربوط به کنترل وزن و چاقي دانش آموزان و کاهش مفاسد اخلاقي ارائه شد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07