پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار:

تالارهاي پذيرايي از ساعت ۱۸ تا ۲۰ شب اجازه فعاليت دارند

کد خبر: 155180 تاریخ انتشار: 1399/11/01
نمایش: 1737
اخبار
️معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به بازگشايي تالارهاي پذيرايي در شهرستان‌هاي زرد و آبي، گفت: ساعت فعاليت تالارهاي پذيرايي از ساعت ۱۸ تا ۲۰ شب است و همچنين محدوديت تردد خودرو در شهرستان‌هاي زرد از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح به قوت خود باقي مي‌ماند.
جعفر مرداني اول بهمن‌ماه در جلسه ستاد مديريت بيماري کرونا در چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه اجراي طرح جامع مديريت هوشمند محدوديت‌ها متناسب با وضعيت و روند بيماري کوويد ۱۹ و طرح شهيد سليماني موجب کاهش آمار مبتلايان، بيماران بستري، بدحال و فوتي ناشي از کرونا در استان شد، اظهار کرد: خوشبختانه مردم نيز تعامل و همکاري خوبي در راستاي اجراي اين طرح‌ها با مسوولان داشتند.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري ادامه داد‌: خوشبختانه روند کنترل بيماري کرونا در استان به يک ثبات نسبي رسيده است، اما نبايد کاهش آمار ابتلا موجب عادي‌انگاري در جامعه شود و هم‌چنان رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي مدنظر باشد.

وي با تاکيد بر اينکه در بحث مبارزه و مقابله با بيماري کرونا وظايف تنها بر عهده دانشگاه علوم پزشکي  نيست، عنوان کرد: تمامي دستگاه‌هاي اجرايي موظف هستند دانشگاه علوم پزشکي را در اين مسئله ياري کنند.

مرداني افزود: اجراي طرح شهيد سليماني در بحث مديريت بيماري کرونا به‌صورت محله و خانواده محور تاثير بالايي در کاهش آمار مبتلايان و موارد فوتي ناشي از کرونا در چهارمحال و بختياري داشت، گفت: فرمانداران امکانات و خودروي مورد نياز را در اختيار تيم‌هاي مراقبتي، نظارتي و حمايتي قرار دهند، اگر مديري همراهي لازم را نداشت اين مسئله گزارش شود.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري در خصوص جلوگيري از ورود افراد مبتلا به کرونا به ادارات، عنوان کرد: اين کار توسط نرم‌افزار ماسک و بانک اطلاعاتي دانشگاه علوم پزشکي به وسيله کارت ملي انجام مي‌شود، اگر دستگاه اجرايي به اين مصوبه تمکين نکرده باشد، بايد در جلسه آينده اسامي اين دستگاه‌ها اعلام شود تا برخورد لازم صورت گيرد.

وي با اشاره به بازگشايي تالارهاي پذيرايي در شهرستان‌هاي زرد و آبي، بيان کرد: ساعت فعاليت تالارهاي پذيرايي از ساعت ۱۸ تا ۲۰ شب است و همچنين محدوديت تردد خودرو در شهرستان‌هاي زرد از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح به قوت خود باقي مي‌ماند، بنابراين نيروي انتظامي بايد با جديت محدوديت تردد را اعمال و خودروهاي متخلف را اعمال قانون کند.

مرداني افزود: بازگشايي مدارس براي پايه اول و دوم با حداکثر ظرفيت ۱۰ نفر براي هر کلاس به‌مدت دو روز در هفته و در هر روز دو ساعت در مناطق زرد است، در مناطق آبي نيز مدارس با جمعيت کمتر از ۵۰ نفر مي‌توانند آموزش را به‌صورت حضوري انجام دهند.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري در ادامه با بيان اينکه در دوران کرونا وضعيت معيشتي و اقتصادي جامعه تحت تاثير قرار گرفته است، گفت: اصناف و مشاغل گوناگون نمي‌توانند به بهانه رعايت پروتکل‌ها هزينه مازاد دريافت کنند، افزايش هزينه ويزيت پزشکان به بهانه رعايت پروتکل‌ها موجب ايجاد نارضايتي در بين مردم شده است، اين‌گونه نرخ‌‌گذاري‌ها موجب هرج و مرج مي‌شود.

وي در پايان خاطر نشان کرد: بحث رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي در مطب پزشکان همواره محل گلايه مراجعه‌کنندگان است، اين موضوع بارها تذکر داده شده است، پزشکان بايد نسبت به نوبت‌دهي در مطب حساسيت بالاتري داشته باشند تا از تجمع و انتشار ويروس در اين مکان‌ها جلوگيري شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07