پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار:

زيرسازي ۴۵ کيلومتر از راه‌آهن مبارکه به شهرکرد اجرا شد

کد خبر: 155495 تاریخ انتشار: 1399/12/06
نمایش: 1551
اخبار
️معاون هماهنگي امور عمراني استاندار چهارمحال و بختياري طول محور ريلي مبارکه - سفيددشت - شهرکرد را ۹۲ کيلومتر اعلام کرد و گفت: از اين ميزان تاکنون زيرسازي ۴۵ کيلومتر اجرا شده است.
مجيد نظري روز چهارشنبه در بازديد از روند پيشرفت طرح راه‌آهن مبارکه - سفيددشت - شهرکرد افزود: اين طرح در چهار قطعه در حال اجرا است و تلاش مي‌شود سال آينده به بهره برداري برسد.

وي ادامه داد: قطعه نخست اين محور که از ايستگاه مبارکه استان اصفهان تا جاده زرين دشت به سفيددشت به طول ۴۱ کيلومتر است در حال حاضر از پيشرفت فيزيکي ۴۵ درصدي برخوردار مي باشد.

نظري همچنين از پيشرفت ۹۷ درصدي قطعه دوم اين محور ارتباطي خبر داد و گفت: اين محور ۲۲ کيلومتر طول دارد و از جاده سفيددشت آغاز و تا گردنه زردي ها ادامه مي‌يابد.

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار چهارمحال و بختياري خاطر نشان کرد: قطعه سوم و چهارم اين محور نيز ۲۹ کيلومتر طول دارد و ۱۵ درصد پيشرفت فيزيکي در زيرسازي دارد.

نظري با اشاره به اجراي ۱۵ دستگاه تونل در محور راه‌آهن مبارکه به شهرکرد، اظهار داشت: اين تونل‌ها در مجموع پنج هزار و ۳۰۰ متر طول دارد که امروز حفاري بزرگترين تونل اين محور به طول يک هزار و ۵۲۰ متر به اتمام رسيد.

وي افزود: همچنين ۱۱ دستگاه پل به طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر و ۲ ايستگاه در منطقه سفيددشت و شهرکرد نيز در طول اين مسير قرار دارد که تاکنون ايستگاه سفيددشت از ۱۳ درصد پيشرفت برخوردار شده است و ايستگاه شهرکرد نيز جانمايي و در شرف تحويل زمين به پيمانکار قرار دارد و پيش‌بيني مي‌شود تا پايان سال جاري عمليات اجرايي آن آغاز شود.

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار چهارمحال و بختياري خاطر نشان کرد: مطالعات و عمليات اجرايي اين طرح از سال ۱۳۹۰ آغاز شده است که با پيگيري هاي انجام شده و تزريق اعتبارات مناسب در سال آينده طرح به اتمام مي رسد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07