پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

بازرسان از شرح وظايف دستگاه‌هاي اجرايي اطلاع کافي داشته باشند

کد خبر: 155499 تاریخ انتشار: 1399/12/06
نمایش: 1919
اخبار
️استاندار چهارمحال و بختياري گفت: بازرس و ناظر بايد از شرح وظايف ساير دستگاه‌هاي اجرايي نيز اطلاع کافي داشته باشد، در غيراينصورت نظارت معني ندارد و فرد بازرس نمي‌تواند مشکلات آن مجموعه را به‌درستي احصا کند.
اقبال عباسي ششم اسفندماه در ديدار با پرسنل اداره‌کل بازرسي استان چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه افراد بايد در حيطه کاري خود نسبت به وظايف سازماني محوله آگاهي و اطلاع کافي را داشته باشند، اظهار کرد: برنامه‌ريزي، پيگيري و هماهنگي، نظارت و ارزيابي، تشويق و تنبيه از مهم‌ترين شرح وظايف يک مدير در دستگاه‌هاي اجرايي است و بايد بر اين محورها اشرافيت کامل داشته باشد.

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: بازرسان و ناظران نيز بايد شرح وظايف سازماني خود را به‌خوبي بشناسند تا بتوانند بازرسي را به نحو احسن انجام دهند، همچنين بازرس و ناظر بايد از شرح وظايف ساير دستگاه‌هاي اجرايي نيز اطلاع کافي داشته باشد، در غيراينصورت نظارت معني ندارد و فرد بازرس نمي‌تواند مشکلات آن مجموعه را به‌درستي احصا کند.

وي تاکيد کرد: اگر بازرس به‌دليل عدم اطلاع کافي از شرح وظايف خود و دستگاه‌ اجرايي نتواند گزارشي را به‌ شيوه صحيح تهيه کند، اين گزارش به نتيجه مطلوب نمي‌رسد و به‌نوعي زمان صرف شده براي تهيه اين گزارش به هدر رفته است.

عباسي با بيان اينکه مديران بايد در چارچوب قانون حرکت کنند، تصريح کرد: اگر مديري نسبت به شرح وظايف خود آشنايي داشته باشد و بر اساس قوانين موجود حرکت کند، نبايد هيچ ترسي از بازرسي و نظارت در مجموعه خود داشته باشد، اما بازرسان نيز بايد به اين نکته توجه کنند که در روند بازرسي بايد به آبروي افراد توجه ويژه داشته باشند.

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه وحدت، همدلي و صميميت در بين مجموعه‌هاي مختلف موجب پيشبرد اهداف مي‌شود، گفت: همچنين بايد در بين ناظران و بازرسان وحدت و همدلي وجود داشته باشد.

وي خاطر نشان کرد: آموزش يکي از مهم‌ترين عوامل براي پيشگيري از تخلفات اداري است، بنابراين بايد مديران و کارکنان دستگاه‌هاي اجرايي آموزش‌هاي لازم را براي موضوعاتي همچون تخلفات اداري، قوانين تجارت و قانون مجازات اسلامي فرا بگيرند، اگر فرد از قوانين اطلاع کافي داشته باشد سمت جرم نمي‌رود که معمولا نزديک به 80 درصد کارکنان دستگاه‌ها قانون تخلفات اداري را مرور نکرده‌اند و يا در گذر زمان اين قوانين را فراموش کرده‌اند.


عباسي با تاکيد بر اينکه بايد به‌جاي متمرکز شدن بر  تخلف بر روي متخلف متمرکز شويم، يادآور شد: اگر فرد متخلف از کارکنان دستگاه اجرايي دولتي نباشد، خيلي مواقع نمي‌توان به اين تخلف رسيدگي کرد.

استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه بايد عملکرد بازرسان و ناظران در جامعه منجر به رضايت‌مندي آحاد جامعه شود، توضيح داد: اما اين مسئله در جامعه مشهود نيست.

وي در پايان با اشاره به اينکه انتقاد هيچ هزينه‌اي در پي ندارد، توصيه کرد: تقاضامنديم مديران مورد حمايت قرار بگيرند تا با انگيزه بالا امورات را پيگيري کنند، بي‌انگيزي مدير موجب آسيب به مردم مي‌شود، همچنين اگر از اشکالات موجود در مجموعه‌اي گزارش تهيه مي‌شود، قبل از انتشار گزارش مدير در جريان اشکالات و ايرادات قرار بگيرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06