پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

مردم انتظار معجزه از استاندار جديد را نداشته باشند

کد خبر: 156958 تاریخ انتشار: 1400/09/04
نمایش: 1304
اخبار
️استاندار سابق چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه باوجود مشکل بيکاري و کم‌آبي در اين استان نبايد انتظار معجزه از استاندار جديد در کوتاه مدت داشت، گفت: اين استان تا چند سال آينده با اين مشکلات دست و پنجه نرم مي‌کند.
اقبال عباسي چهارم آذرماه در آئين تکريم و معارفه استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به چالش‌هاي موجود در اين استان، اظهار کرد: بزرگترين چالش اين استان نرخ بالاي بيکاري است که دو دليل عمده در تشديد اين مشکل تاثيرگذار است.

استاندار سابق چهارمحال و بختياري افزود: نرخ مشارکت در اين استان ۴۳ درصد است و همين مسئله موجب افزايش نرخ بيکاران در اين استان مي‌شود، دومين عامل در تشديد بيکاري چالش کم‌آبي است.

وي با بيان اينکه افق توسعه چهارمحال و بختياري بر مبناي کشاورزي، گردشگري و صنعت است، گفت: به‌علت کم‌آبي امکان تخصيص آب به طرح‌هاي کشاورزي، صنعتي و گردشگري وجود ندارد و در سرمايه‌گذاري دچار مشکل هستيم.

استاندار سابق چهارمحال و بختياري با اشاره به پروژه‌هاي چالش‌برانگيز آبي در اين استان، توضيح داد: پروژه آبرساني بن- بروجن حدود ۹۰ درصد پيشرفت فيزيکي دارد، اما در بخش آبگير دچار وقفه شده و پروژه به کما رفته، اين پروژه بيمار نيازمند يک عمل جراحي است.

وي افزود: تونل گلاب و سد و تونل کوهرنگ ۳ زندگي و معيشت مردم را تحت تاثير قرار داده و بايد مطالبات مردم اين مناطق پرداخت شود، پروژه تونل بهشت‌آباد در صورت اجرا چهارمحال و بختياري را ويران مي‌کند.

عباسي با بيان اينکه عدالت در توزيع بودجه بايد در دستور کار قرار بگيرد، عنوان کرد: شيوه بودجه‌ريزي بايد در کشور تغيير کند و سهم بيش‌تري از بودجه به استان‌ها اختصاص داده شود تا بتوانند در راستاي توسعه هزينه کنند.

استاندار سابق چهارمحال و بختياري بيان کرد: کارهاي بسياري در چند دهه اخير در کشور انجام شده است، اما به‌علت حجم بالاي مشکلات اين خدمات گاها نمود عيني ندارد.

وي با اشاره به احداث ۳۵۹۰ مسکن محرومان در چهارمحال و بختياري، يادآور شد: همچنين در چهار سال گذشته ۱۸۰۰ واحد نيمه‌تمام مسکن مهر تکميل و در اختيار متقاضيان قرار گرفت و ۱۸۰۰ قطعه زمين در طرح مسکن ملي به واجدان شرايط واگذار شد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07