پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

سند توسعه جهشي چهارمحال و بختياري در آينده‌اي نزديک رونمايي مي‌شود

کد خبر: 157023 تاریخ انتشار: 1400/09/11 14:58:55
نمایش: 1748
اخبار
‍ استاندار چهارمحال و بختياري از تدوين طرح توسعه جهشي استان در آينده‌اي نزديک خبر داد و گفت: اين طرح پس از تدوين رونمايي مي‌شود، اين طرح در حال حاضر در مرحله کارشناسي است، مديران در تدوين برنامه همراهي کنند.
غلامعلي حيدري ۱۱ آذرماه در شوراي اداري چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه اجرايي شدن برنامه سال ۱۴۰۰ از اهميت بالايي برخوردار است، اظهار کرد: بايد پيشرفت فيزيکي برنامه مشخص شود، همچنين باتوجه به اينکه فرصت جذب اعتبارات محدود است، بايد در اسرع وقت نسبت به جذب اعتبارات اقدام شود.

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: بايد تمام توان مجموعه مديريتي در راستاي خدمت به مردم به‌کار گرفته شود و همچنين برنامه ۱۴۰۱ نيز از هم‌اکنون بايد مورد توجه قرار بگيرد.

وي با اشاره به سفر رياست جمهوري و اعضاي هيات دولت به چهارمحال و بختياري در آينده‌اي نزديک، گفت: اين سفر داراي اهميت بالايي است، بايد با يک برنامه‌ريزي عميق و کاربردي حداکثر استفاده از اين سفر را داشته باشيم.

حيدري با بيان اينکه بايد يک بسته براي سفر رياست جمهور به چهارمحال و بختياري تهيه شود، عنوان کرد: اين بسته توسط معاون اول رئيس‌جمهور، وزرا و با حضور مديران دستگاه‌هاي اجرايي بررسي و سپس بعد از چکش‌کاري و تصويب براي رئيس‌جمهور ارسال مي‌شود.

استاندار چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: مديران دستگاه‌هاي اجرايي پس از بررسي برنامه‌هاي پيشنهادي براي پروژه‌هاي داراي اولويت اگر پروژه‌اي داراي اهميت بود و از ديد پنهان مانده، اين مسئله را پيشنهاد بدهند.

وي ادامه داد: بودجه سال ۱۴۰۰ هنوز بسته نشده است، بنابراين بايد از اين فرصت براي افزايش بودجه استان استفاده کرد، بايد از سفر رياست‌جمهور به نفع مردم استفاده کنيم.

حيدري با اشاره به مشکل کم‌آبي و خشکسالي در چهارمحال و بختياري، عنوان کرد: تاکيد رئيس‌جمهور اجراي عدالت در بحث توزيع آب است، تمرکز توسعه و اشتغال استان مبتني بر کشاورزي و دامداري بود و اين مسئله نيازمند تامين و تخصيص آب است.

وي با اشاره به اينکه در نظام بودجه‌ريزي کشور در سال ۱۴۰۱ يک تغيير رويکرد رخ داده است، توضيح داد: رويکرد جديد در بودجه بر مبناي کنترل تورم خواهد بود، منابع آن نيز از منابع داخلي و صندوق توسعه ملي تامين مي‌شود.

حيدري يادآور شد: باتوجه به اينکه استان‌ها در مقايسه با يکديگر منابع درآمدي يکساني ندارند، بنابراين نبايد در بحث بودجه براي استان‌ها يک نسخه واحد پيچيد، پيوست عدالت بايد در بودجه ۱۴۰۱ مدنظر باشد.

استاندار چهارمحال و بختياري افزايش اختيارات استانداران را رويکرد بعدي دولت سيزدهم عنوان کرد: به‌طور مثال در سال آينده استانداران قدرت مانور بيش‌تري در درآمدهاي مالياتي براي توسعه استان دارند، مديران پيشنهادات خود را براي منابعي که استانداران مي‌توانند از آن استفاده کنند، ارائه دهند.

وي اضافه کرد: مديران دستگاه‌هاي اجرايي به‌جاي تمرکز بر مسائل حاشيه‌اي بر روي برنامه ۱۴۰۱ متمرکز شوند تا برنامه خوبي براي استان تدوين شود.

حيدري با بيان اينکه برنامه سال ۱۴۰۰ در چهارمحال و بختياري تاکنون ۳۲ درصد پيشرفت فيزيکي داشته است، تصريح کرد: باوجود اينکه دو سوم سال گذشته است، اين پيشرفت مطلوب نيست، بنابراين مديران بايد موانع اجراي برنامه را رفع کنند، بخشي از اين کندي مربوط با فروش اموال مازاد و اوراق خزانه است، اما نبايد سرعت فداي کيفيت شود.

وي با تاکيد بر اينکه براي توسعه چهارمحال و بختياري نيازمند منابع دولتي‌، شرکت‌ها و بنيادهاي عمومي مانند قرارگاه خاتم، شستا، بنياد مستضعفان و ... و همچنين جذب سرمايه‌گذران بخش خصوصي و دولتي هستيم، اظهار کرد: برنامه جهشي استان مي‌تواند محروميت را در استان کاهش دهد.

حيدري عنوان کرد: مديران بايد سرمايه‌گذران بخش خصوصي را به سرمايه‌گذاري در استان ترغيب کنند و موانع پيش‌روي آنان را برطرف کنند تا توسعه سريعي داشته باشيم.

استاندار چهارمحال و بختياري اظهار کرد: در آينده‌اي نزديک سرکشي از ادارات و شهرستان‌ها به‌صورت سر زده و يا با اطلاع قبلي انجام مي‌شود، تکريم ارباب رجوع در دستگاه‌ها در اولويت قرار بگيرد.

وي بيان کرد: باتوجه به سردسير بودن چهارمحال و بختياري بايد بخش اعظمي از بودجه استان در شش‌ماه ابتدايي سال اختصاص پيدا کند تا قدرت مانور بيش‌تري براي اجراي پروژه‌هاي عمراني داشته باشيم.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07