پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
ايرنا/

روند بازسازي مناطق سيل‌زده بارده چهارمحال و بختياري به کجا رسيد؟

کد خبر: 191951 تاریخ انتشار: 1402/05/14 10:19:22
نمایش: 7190
اخبار
سيلاب تابستان پارسال به بخشي از زيرساخت‌هاي شهرستان بن و کوهرنگ آسيب زد که در اين زمينه دولت براي جبران اين خسارت‌ها اعتباراتي را مصوب کرد.

سيلاب پارسال، به بخشي از شهرها و روستاهاي استان چهارمحال و بختياري آسيب وارد کرد که بيشترين خسارت را به بارده در شهرستان بن زد.

حالا مسوولان چهارمحال و بختياري سه‌شنبه شب روند بازسازي مناطق سيل‌زده بارده شهرستان بن در سال گذشته را بررسي کردند.

 استاندار چهارمحال و بختياري به‌همراه فرماندار بن و تعدادي از مديران کل دستگاه‌هاي اجرايي استان با حضور ميداني در روستاي بارده روند اقدامات انجام شده براي اين منطقه سيل‌زده پس از يک‌سال را پيگيري کردند.

فرماندار بن گفت: وضعيت ناشي از جاري شدن سيل سال گذشته در روستاي بارده با مديريت جهادي کنترل شد.

رضا علي‌بيگي تاکيد کرد: اعتبارات مطلوبي براي جبران بخشي از خسارت‌ها پرداخت شد و با تخصيص قير رايگان هم به‌زودي تمام کوچه‌هاي روستاي بارده آسفالت مي‌شود.

وي با اشاره به لايروبي مسيل‌ها و سيل‌بندها به‌صورت جهادي تصريح کرد: براي بازسازي سد خاکي بارده ۶۰ ميليارد ريال تامين اعتبار شد که کافي نيست.

وي يادآور شد: همچنين ۸۶ واحد احداثي در روستاي بارده با پرداخت تسهيلات ۲ ميليارد و ۳۰۰ ميليون ريالي و ۷۰۰ ميليون ريال تسهيلات بلاعوض از سوي بنياد مسکن انقلاب اسلامي در مرحله ساخت قرار دارد.

مديرکل راه و شهرسازي چهارمحال و بختياري اظهار داشت: ۴۳ واحد تعميري نيز با پرداخت تسهيلات ۳۰۰ ميليوني ريالي در حال بازسازي است و در يک‌سال اخير ۳۱۸ واحد مسکوني تسهيلات کمک معيشتي دريافت کرده‌اند.

وي گفت: پس از سيل بارده بنياد مسکن انقلاب اسلامي در ۲ بخش عمراني و اعتبارات از محل ماده ۱۷ فعاليت خود را در اين روستا شروع کرد.

رياحي تصريح کرد: عمليات اجرايي احداث مسيل، پل و آسفالت در روزهاي آينده فعاليت آغاز مي‌شود و تا شروع فصل سرما نيز به پايان مي‌رسد.

وي يادآور شد: ۲۸۰ ميليارد ريال در قالب تسهيلات و کمک بلاعوض براي احداث و تعمير واحدهاي مسکوني و کمک‌هاي معيشتي به مردم پرداخت شده است.

مديرکل دفتر امور روستايي و شوراهاي شهري استانداري چهارمحال و بختياري نيز گفت: واريزي‌ها به دهياري بارده در سال گذشته، ۱۵ ميليارد ريال و در سه ماهه ابتدايي امسال ۱۰۰ ميليارد ريال بوده است.

علي زاهدي گفت: براي تکميل ساختمان دهياري بارده بانک رفاه اعتباراتي را اختصاص مي‌دهد .

وي تاکيد کرد: تسهيلات پرداختي کميته امداد امام خميني (ره) در مسکن و کمک‌هاي معيشتي ۶۰ ميليارد ريال بوده است.

مديرکل ميراث‌فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي چهارمحال و بختياري نيز گفت: پُل‌ قديمي، حمام و قلعه تاريخي بارده در سيلاب سال گذشته خسارت ديد.

عليرضا جيلان تاکيد کرد: خوشبختانه در اين سيلاب خسارتي به بناهاي تاريخي بارده وارد نشد.

مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري چهارمحال و بختياري ادامه داد: اين بناهاي تاريخي از سوي مشاور مرمتي کارشناسي شده و در سامانه ستاد به مزايده گذاشته شده‌اند اما هنوز پيمانکاري مشخص نشده است.

روستاي بارده از توابع شهرستان بن در ۵۵ کيلومتري مرکز چهارمحال و بختياري واقع شده است.

 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06