پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

افزايش نرخ بيکاري نتيجه کم توجهي به ظرفيت هاست

کد خبر: 20279 تاریخ انتشار: 1397/03/31
نمایش: 1865
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه تحريم هاي دشمن تاثير چنداني بر افزايش نرخ بيکاري نداشته است، گفت: اگر از ظرفيت ها و توانمندي هاي استان بخوبي استفاده شود، بيکاري ريشه کن مي شود و افزايش نرخ بيکاري نتيجه کم توجهي به اين ظرفيت هاست
اقبال عباسي روز پنجشنبه در نشست با مديران جهاد کشاورزي استان افزود: مساله آب و بيکاري 2 مشکل اساسي اين استان است که رفع آن مديريت صحيح و جهادي را مي طلبد.

وي ادامه داد: سهم خوبي در حوزه آب کشاورزي براي استان درنظر گرفته شده و کم و کيف مديريت آب اين حوزه نيز برعهده استان گذاشته شده است که اين موضوع مي تواند در رفع مشکلات تاثير بسزايي داشته باشد.

عباسي در ادامه به معضل بيکاري در استان اشاره و آن را معلول بي توجهي به ظرفيت هاي موجود دانست و گفت: در استاني که توليدات کشاورزي، دامپروري و شيلات آن رتبه هاي نخست تا مياني کشور را بدست آورده نبايد افزايش نرخ بيکاري در آن وجود داشته باشد.

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به بدعهدي آمريکا در موضوع برجام و بازگشت تحريم ها، اظهار کرد: اگرچه دشمن با تحريم ها  درصدد تضعيف ايران است، اما اگر به ظرفيت ها و مديريت منابع خود در حوزه هاي مختلف بيشتر توجه داشته باشيم مي توانيم از اين عرصه سخت عبور کنيم.

عباسي، تمرکز بر بخش هاي کشاورزي، صنعت و گردشگري را راهکار رفع مشکل بيکاري در استان دانست و گفت: اگر مديران اين سه بخش به همراه مديران بانک هاي استان هماهنگي و هم افزايي داشته باشند بي شک مشکل بيکاري استان برطرف مي شود.

وي فضاي کنوني کشور را مشابه دوران دفاع مقدس دانست و گفت: همانطور که در آن دوران با کار و جهاد شبانه روزي توانستيم در ميدان نبرد پيروز شويم امروز نيز با هوشياري و تلاش دوچندان در جبهه ديگري از نبرد با دشمن مي توان به پيروزي رسيد.

استاندار چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: کانون مبارزه با استکبار جهاني عرصه جهاد کشاورزي، آب و خاک، روستا و عشاير است و ضروري است تا در اين حوزه فعاليت هاي بيشتري انجام گيرد.

 در اين نشست که به مناسبت هفته جهاد کشاورزي انجام گرفت، مديران جهاد کشاورزي استان به بيان وضعيت موجود اين حوزه و مسائل و مشکلات آن پرداختند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07