پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

مديران فعالان کارآفرين را تجهيز و حمايت کنند

کد خبر: 20370 تاریخ انتشار: 1397/04/16
نمایش: 1814
اخبار
استاندار:مديران دستگاه هاي اجرايي، فرمانداران و مديران عامل بانک ها بايد فعالان کارآفرين را تجهيز و حمايت کنند.
استاندار چهارمحال و بختياري در جلسه نشست با کارآفرينان روستايي استان  گفت: مديران دستگاه هاي اجرايي، فرمانداران و مديران عامل بانک ها بايد فعالان کارآفرين را تجهيز و حمايت کنند.
 
اقبال عباسي تاکيد کرد: ارتباط بين کارآفرينان و مسئولان تقويت و اطلاع رساني در اين خصوص بيشتر شود.
 
وي افزود: پارک علم و فن آوري و بنياد نخبگان به مخترعان طرح هاي دانش بنيان تا سقف سه ميليارد ريال کمک بلاعوض مي دهند.
 
عباسي تصريح کرد: فرمانداران شهرستان هاي 9 گانه چهارمحال و بختياري نسبت به برگزاري نشست هاي تخصصي با حضور کارآفرينان به منظور بررسي و رفع مشکلات آنان از طريق ستاد تسهيل و رفع موانع توليد اقدام کنند.
 
وي يادآور شد: تسهيلات مورد نياز در بخش هاي مختلف توليد و کارآفريني وجود دارد و در اين رابطه هيچ گونه سستي، تنبلي و بهانه اي پذيرفته نيست.
 
سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري چهارمحال و بختياري نيز گفت: دولت ظرفيت کافي براي سرمايه گذاري را ندارد و بايد در اين حوزه از توان بالاي بخش خصوصي بهره گيري شود.
 
ملک محمد قربان پور اظهار کرد: هم اينک چهارمحال و بختياري از نظر منابع مالي و نيروي انساني مشکلي براي سرمايه گذاري و اشتغالزايي ندارد اما برقراري هماهنگي هاي لازم در اين خصوص ضروري است.
 
وي افزود: براي بهبود وضعيت توليد و سرمايه گذاري در بخش هاي مختلف با هدف افزايش اشتغال، کاهش نرخ بيکاري و رونق اقتصادي تسهيلاتي از محل اشتغال روستايي، فراگير، صندوق توسعه ملي، شرکت هاي دانش بنيان و منابع ديگر پرداخت مي شود.
 
نماينده مردم شهرستان هاي شهرکرد، سامان و بن در مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: براي رونق در حوزه اشتغال و توليد بايد زنجيره کامل از توليد تا مصرف ايجاد و در اين راستا صنايع تبديلي و تکميلي مورد نياز راه اندازي شود.
 
اردشير نوريان تاکيد کرد: طرح هاي توسعه روستايي چهارمحال و بختياري به سمت و سوي مزيت ها هدايت شود تا بتوان به توسعه همه جانبه و پويا دست يافت.
 
وي افزود: بايد فرهنگ سرمايه گذاري تقويت و سرمايه گذاران تکريم شوند.
 
نوريان تصريح کرد: دولت فکري به حال شهرهاي کوچک در حد روستا بکند تا بتوان به توسعه متوازن و عادلانه رسيد.
 
نماينده مردم شهرستان هاي اردل، فارسان، کوهرنگ و کيار در مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: وجود کاغذبازي اداري دست همه را بسته و دولت و مجلس تاکنون براي رفع اين مشکل سعي جدي نداشته اند.
 
علي کاظمي باباحيدري اظهار کرد: متاسفانه سيستم بانکي در ايران به بنگاه داري تبديل شده تا به سود بيشتري برسد.
 
وي يادآور شد: تشکيل و راه اندازي اتاق فکر و جمع آوري خلاقيت هاي جوانان و مخترعان چهارمحال و بختياري به منظور ثبت ملي، منطقه اي و جهاني ضرورت دارد.
 
در اين نشست تعدادي از کارآفرينان روستايي چهارمحال و بختياري که داراي طرح هاي ثبت شده در سطح جهاني، منطقه اي و ملي بودند نظرات، ديدگاه ها، پيشنهادات و انتقادات خود را اعلام کردند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07