پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

ارتباط بين کارآفرينان و دستگاه هاي اجرايي ضعيف است

کد خبر: 20419 تاریخ انتشار: 1397/04/23
نمایش: 2068
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: رابطه دوسويه اي بين کارآفرينان و دستگاه هاي اجرايي وجود ندارد و اين مساله مشکلاتي را فراروي کارآفرينان بويژه در حوزه زنان ايجاد کرده است.
اقبال عباسي روز شنبه در نشست با زنان کارآفرين استان افزود: بي شک امر توليد و کارآفريني در استان ما که داراي بالاترين آمار بيکاري کشور است، اهميت بسياري دارد که بايد در اين حوزه اقدامات موثري صورت گيرد.

وي ادامه داد: در اين ميان زنان که نيمي از جمعيت کشور و به تبع آن استان را به خود اختصاص داده اند، مي توانند با راه اندازي فعاليت هاي توليدي و اقتصادي سهم بسزايي در رونق توليد داخلي و اشتغالزايي ايفا کنند.

عباسي تصريح کرد: با اين وجود برخي موانع از قبيل بوروکراسي اداري و قوانين دست و پاگير، بي توجهي به بازار فروش، کمبود تجربه، نبود تسهيلات کافي، نداشتن مجوز صنفي و صنعتي و وجود برخي تبعيض هاي جنسيتي نسبت به جامعه زنان سبب شده تا بانوان کارآفرين با مشکلاتي مواجه شوند.

استاندار چهارمحال و بختياري با انتقاد از طولاني بودن زمان صدور مجوز فعاليت هاي توليدي افزود: هرچند دولت تمام تلاش خود را براي تسهيل امر توليد و ايجاد اشتغال به کار گرفته اما طولاني بودن روند صدور مجوز ايرادي بجاست که درصدد رفع آن هستيم.

عباسي ادامه داد: دولت وظيفه بسترسازي بخش توليد را برعهده دارد، اما اگر کارآفرينان نسبت به بازار هدف، برندسازي و مديريت فعاليت هاي اقتصادي خود تجربه و برنامه ريزي لازم را نداشته باشند با شکست روبه رو مي شوند.

وي خاطرنشان کرد: با توجه به وضعيت موجود مي توان گفت که بانوان کارآفرين و توليدکننده نسبت به مقوله صادرات و بازاريابي اطلاع و دانش چنداني ندارند که بايد در اين خصوص تلاش بيشتري داشته باشند.

استاندار چهارمحال و بختياري، وجود برخي مسائل فرهنگي را از ديگر موانع فراروي بانوان کارآفرين برشمرد و گفت: رفع اين مشکلات و موانع نيازمند تقويت همراهي و ارتباط دوسويه بين کارآفرينان و دستگاه هاي اجرايي است.

 در اين نشست بانوان کارآفرين حوزه هاي مختلف به بيان مشکلات خود پرداختند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07