پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
در دولت تدبير واميد

2 هزار طرح چهارمحال وبختياري بهره برداري شد

کد خبر: 30585 تاریخ انتشار: 1397/06/04
نمایش: 1555
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با گراميداشت ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر و شهداي دولت گفت: در طول 5 سال دولت تدبير و اميد، افزون بر 2 هزار و 9 طرح در اين استان به بهره برداري رسيده است.
اقبال عباسي روز يکشنبه به مناسبت هفته دولت افزود: براي اجراي اين تعداد طرح در استان 35 هزار ميليارد ريال در بخش دولتي سرمايه گذاري و هزينه شده است.
وي تصريح کرد: در طول 5 سال گذشته 317 طرح با سرمايه گذاري 30 هزار ميليارد ريال از سوي بخش خصوصي به بهره برداري رسيده است.

به گفته وي، طي اين مدت بيش از 60 هزار ميليارد ريال در حوزه هاي مختلف سرمايه گذاري شده که اين ميزان تنها «پنج چهلم» خدمات نظام اسلامي در اين استان است. 
استاندار چهارمحال و بختياري افزود: در هفته دولت بيش از 240 طرح عمراني با افزون 2 هزار ميليارد ريال به بهره برداري مي رسد که از سوي بخش خصوصي نيز 57 طرح با سرمايه گذاري 290 ميليارد ريال مورد بهره برداري قرار مي گيرد.

به گفته وي، در طول 55 سال رژيم پهلوي که قيمت نفت 33 دلار با توليد روزانه 6ميليون بشکه و با جمعيت 30 ميليون نفر بود، اقدامات شاخصي در اين استان صورت نگرفت.
عباسي به خدمات دولت و نظام در طول 40 سال انقلاب اسلامي اشاره کرد و افزود: در اين مدت در بخش هاي مختلف زيرساختي، کارهاي بزرگي انجام شده است و با توجه به 8 سال دفاع مقدس، تحريم هاي اقتصادي دشمنان و توطئه دشمن بيش از 80 درصد از زيرساخت هاي چهارمحال و بختياري احداث شده است.

به گفته وي، مردم اين استان بيش از اين لايق خدمت رساني هستند، زيرا اين استان يکي از مناطق مهم کشور است که در طول 40 سال در همه صحنه ها نقش آفرين بوده است. 
وي اظهار داشت: افق توسعه چهارمحال و بختياري در بخش کشاورزي، گردشگري صنعت، معدن و تجارت ديده شده است.

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه زماني اين استان 10 درصد منابع آبي کشور را تشکيل مي داد و اکنون دچار خشکسالي شده است، گفت: اين استان در بخش کشاورزي رتبه هاي برتر را در توليد برخي از محصولات دارد.

به گفته وي، اکنون 21 درصد از بادام کشور در چهارمحال و بختياري توليد و سالانه 24 هزار تن بادام مرغوب در استان برداشت مي شود که 15هزار تن آن بادام مامايي است.

وي تصريح کرد: 10 درصد از شيرخشک نوزادان کشور در اين استان معادل 3 ميليون قوطي توليد مي شود و اين درحالي است که تنها از 30 درصد ظرفيت کارخانه است که مي تواند به سه برابر افزايش يابد. 

استاندار چهارمحال و بختياري گفت: در حوزه قارچ خوراکي 5 درصد از اين محصول شامل 7 هزار تن در استان و 13 درصد ماهيان سردآبي در 42 مزرعه پرورش ماهي در چهارمحال و بختياري توليد مي شود که رتبه نخست توليد ماهيان سردآبي را در اختيار دارد.

عباسي به وجود منطقه ويژه اقتصادي اشاره و تصريح کرد: منطقه اقتصادي در مرکز استان با 432 هکتار و 111 واحد کشاورزي، 44 واحد توليد در بخش سلولزي و 44 واحد صنايع تبديلي آماده سرمايه گذاري بخش خصوصي است. 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06