پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

20 خانه تاريخي چهارمحال و بختياري بازسازي مي شود

کد خبر: 30602 تاریخ انتشار: 1397/06/06
نمایش: 1779
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: 20 خانه تاريخي و قديمي در استان به منظور توسعه صنعت گردشگري در استان بازسازي و مرمت خواهد شد.
اقبال عباسي روز سه شنبه همزمان با پنجمين روز از هفته دولت در ديدار از خانه تاريخي عمارت فيروزه اي شهرکرد افزود: تاکنون 6 خانه قديمي و تاريخي در استان بازسازي و مرمت شده است تا بتوان از گردشگران در بناهاي تاريخي استقبال کرد.

وي تصريح کرد : ظرفيت بوم گردي در چهارمحال و بختياري در دولت دوازدهم توسعه مي يابد، چرا که يکي از زيرساخت هاي اشتغال در استان گردشگري و بوم گردي است.

استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه 50 درصد از اشتغال جهان در حوزه خدمات افزود: بوم گردي مي تواند در توسعه اشتغال پايدار در اين استان نقش آفرين باشد و تحصيلکردگان اين رشته بايد براي توسعه صنعت گردشگري به ميدان بيايند.

به گفته وي، چهارمحال و بختياري يکي از استانهاي مستعد گردشگري است که مي تواند سرريز گردشگران اصفهاني و خوزستاني را پوشش دهد. 

وي افزود: اين استان داراي 21 درصد توليدات بادام، 10 درصد شيرخشک نوزاد، 5 درصد قارچ خوراکي و 13 درصد ماهيان سردآبي کشور است.

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به خدمات دولت در طول انقلاب اسلامي به مردم اين استان تصريح کرد: طي پنج سال اخير 76 هزار ميليارد ريال سرمايه گذاري در اين استان انجام گرفته است.

وي گفت: در طول 5 سال دولت تدبير و اميد، افزون بر 2 هزار و 9 طرح در اين استان به بهره برداري رسيده و براي اجراي اين تعداد طرح در استان 35 هزار ميليارد ريال در بخش دولتي سرمايه گذاري و هزينه شده است.

عباسي تصريح کرد: طي همين مدت 317 طرح با سرمايه گذاري 30 هزار ميليارد ريال از سوي بخش خصوصي به بهره برداري رسيده است.

به گفته وي، در اين مدت بيش از 60 هزار ميليارد ريال در حوزه هاي مختلف سرمايه گذاري شده که اين ميزان تنها يک هشتم خدمات نظام اسلامي در اين استان است. 

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: در هفته دولت بيش از 240 طرح عمراني با افزون 2 هزار ميليارد ريال به بهره برداري مي رسد که از سوي بخش خصوصي نيز 57 طرح با سرمايه گذاري 290 ميليارد ريال مورد بهره برداري قرار مي گيرد.

عباسي به وجود منطقه ويژه اقتصادي اشاره و تصريح کرد: منطقه اقتصادي در مرکز استان با 432 هکتار و 111 واحد کشاورزي، 44 واحد توليد در بخش سلولزي و 44 واحد صنايع تبديلي آماده سرمايه گذاري بخش خصوصي است. 

عمارت فيروزه اي يکي از خانه هاي تاريخي شهرکرد است که از سوي بخش خصوصي بازسازي و مرمت شده و اکنون به يک خانه بوم گردي در مرکز چهارمحال و بختياري تبديل شده است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07