پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

کشاورزي و گردشگري چهارمحال وبختياري و لرستان توسعه مي يابد

کد خبر: 30882 تاریخ انتشار: 1397/07/28 12:24:01
نمایش: 3447
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: توسعه کشاورزي، اجراي طرح هاي گردشگري و حفظ محيط زيست به طور ويژه در دستور کار مسئولان ارشد اين استان با لرستان قرار مي گيرد.
اقبال عباسي شامگاه جمعه در نشست با موسي خادمي استاندار و مسئولان لرستان به ميزباني سد و نيروگاه رودبار اليگودرز تاکيد کرد: اين کارگروه با هدف تسريع در انجام هماهنگي و پيشبرد امور عمراني و توسعه گردشگري هر 2 استان تشکيل و فعال مي شود.

وي افزود: کارگروه مشترک توسعه استان هاي چهارمحال و بختياري و لرستان با عضويت معاونان استاندار و مديران دستگاه هاي اجرايي هر 2 استان فعاليت خود را آغاز مي کند.

عباسي تصريح کرد: مشکلات استان هاي چهارمحال و بختياري و لرستان با حضور کارشناسان خبره اين دو استان بررسي و براي رفع آن چاره انديشي مي شود. 

وي يادآور شد: يک گروه کارشناسي نيز از طريق سازمان برنامه و بودجه، وزيران و مسئولان ملي با همراهي و همکاري نمايندگان مجلس شوراي اسلامي پيگير جذب اعتبارات مختص برنامه هاي مشترک چهارمحال و بختياري و لرستان مي شوند.

استاندار چهارمحال و بختياري اظهار داشت: توسعه طرح هاي مشترک گردشگري و فرهنگي بين هر دو استان مي تواند در رشد همه جانبه و پيشرفت آن ها مؤثر باشد.

عباسي تاکيد کرد: توسعه کشاورزي، اجراي طرح هاي گردشگري و حفظ محيط زيست، به طور ويژه در دستورکار مسئولان استان هاي چهارمحال و بختياري و لرستان قرار مي گيرد.

استاندار چهارمحال و بختياري تصريح کرد: اجراي طرح هاي توسعه اي دهستان موگويي اين استان و بخش بزنويد شهرستان اليگودرز لرستان از طريق سازمان مديريت و برنامه ريزي پيگيري خواهد شد.

وي يادآور شد: وجود جاذبه هاي تاريخي و طبيعي دست نخورده و بکر در چهارمحال و بختياري و لرستان بهترين زيرساخت براي توسعه گردشگري اين دو استان است.

🔹استاندار لرستان نيز گفت: ارتقاي جاده 87 کيلومتري شهرستان اليگودرز که 12 کيلومتر آن در بخش زلقي و 75 کيلومتر آن در دهستان موگويي چهارمحال و بختياري قرار دارد، اجرا خواهد شد.

سيد موسي خادمي تاکيد کرد: مديران حوزه هاي عمراني بخش زلقي و دهستان موگويي در 2 استان چهارمحال و بختياري و لرستان اين موضوع را بررسي و برآوردها و طرح هاي اوليه براي تخصيص بودجه اعتباري در سال 1398 را پيش بيني خواهد کرد.

وي افزود: طرح هاي توجيهي با اين موضوع تا 10 روز ديگر ارائه و با همکاري مسئولان و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، استان هاي چهارمحال و بختياري و لرستان در بودجه سال 1398 مشخص و نتايج آن معين شود.

خادمي تصريح کرد: منطقه بزنويد بخش زلقي لرستان و دهستان موگويي شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختياري با وجود دريافت تمامي خدمات دولتي، هنوز در محروميت به سر مي بردند.

وي يادآور شد:استان هاي چهارمحال و بختياري و لرستان مي توانند در حوزه ارتباطات مرزي سرمايه گذار جذب کنند.

استاندار لرستان اظهار داشت: وجود 55 کيلومتر مرز مشترک بين اين استان و چهارمحال و بختياري اين منطقه را براي اجراي طرح هاي توريستي و گردشگري مستعد کرده است.

وي گفت: اشتراکات فرهنگي و قومي بين استان هاي چهارمحال و بختياري و لرستان، باعث تسريع در روند اجراي طرحهاي مشترک مي شود.

خادمي تاکيد کرد: مسئولان چهارمحال و بختياري و لرستان براي جذب اعتبارات ملي طرحهاي اين دو منطقه، از طريق سازمان برنامه و بودجه کشور اقدام کنند.

وي افزود: احداث جاده مناسب و تامين طرح هاي آب رساني، برق رساني، گازرساني و تلفن جزو مهمترين نيازهاي اساسي و زيرساخت هاي توسعه اي لرستان و شهرستان اليگودرز است.

خادمي يادآور شد: وجود سد رودبار در لرستان زيرساخت مناسبي براي سرمايه گذاري در بخش گردشگري است.

به گزارش ايرنا، دهستان موگويي شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختياري حدود 4 هزار و 500 جمعيت جمعيت دارد و مرز مشترک اين استان با لرستان است.

🔸در اين سفر يک روزه عمليات اجرايي 3 پروژه در روستاهاي تلو و صالح کوتاه دهستان موگويي آغاز شد.

🔸دهستان موگويي شهرستان کوهرنگ و بزنويد لرستان از طريق يک دستگاه پل به همديگر متصل هستند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07