پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري

سند راهبردي اشتغال و سرمايه گذاري بزودي تصويب مي شود

کد خبر: 30950 تاریخ انتشار: 1397/08/14 12:11:20
نمایش: 3004
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: سند راهبردي اشتغال و سرمايه گذاري اين استان پس از بررسي هاي بيشتر کارشناسي طي 2 هفته آينده تصويب مي شود.
اقبال عباسي يکشنبه شب در کارگروه تخصصي اشتغال تاکيد کرد: کليات سند راهبردي اشتغال و سرمايه گذاري استان آماده شده و مسئولان اجرايي موظفند حداکثر تا 2 هفته ديگر ميزان تعهد ايجاد اشتغال خود را براساس اين سند مشخص و نسبت به اظهار نظر در خصوص تاييد يا اصلاح آن اقدام کنند.

وي همچنين به برخي مديران در خصوص چگونگي روند تهيه سند راهبردي اشتغال و سرمايه گذاري استان دستورهاي لازم را صادر و تصريح کرد: دستگاهي که قرار است بيشترين شغل را ايجاد کند، بايد در اين زمينه کارها را با سرعت اجرايي کند.

عباسي يادآور شد: مديران دستگاه هاي اجرايي مرتبط با تهيه سند راهبردي اشتغال و سرمايه گذاري چهارمحال و بختياري بايد دنبال مشاور اين طرح مي رفتند و سهم اشتغالزايي خود را پيگيري مي کردند.

استاندار چهارمحال و بختياري اظهار داشت: پس از تصويب اين سند، مديران موظفند نسبت به تحقق ميزان تعهد ايجاد اشتغال مرتبط با حوزه خود اقدام کنند.

وي گفت: براساس سند راهبردي اشتغال و سرمايه گذاري چهارمحال و بختياري بايد در طول برنامه ششم توسعه از سال 1396 تا 1400 زمينه ايجاد اشتغال براي 50 هزار نفر با 100 هزار ميليارد ريال محقق شود.

عباسي تاکيد کرد: از اين تعداد تاکنون براي 15 هزار نفر با 20 هزار ميليارد ريال اشتغالزايي شده است.

وي افزود: پيش بيني هزينه 80 هزار ميليارد ريالي باقيمانده براي ايجاد اشتغال 35 هزار نفر ديگر تا سال 1400 با نوسانات بازار ارز و اقتصاد کنوني کشور بسيار ناچيز است.

استاندار چهارمحال و بختياري تصريح کرد: رئيس و کارشناسان سازمان مديريت و برنامه ريزي استان در نشست هاي جداگانه با مديران دستگاه هاي اجرايي و مشاوران طرح پس از مشخص شدن سهم واقعي ادارات در ايجاد اشتغال نسبت به گرفتن تعهدهاي لازم از مديران اقدام کنند.

وي يادآور شد: سازمان مديريت و برنامه ريزي ميزان ايجاد اشتغال و نياز مالي آن را براي هر دستگاه اجرايي در استان مشخص و پس از تفاهم نسبت به پيگيري اقدام لازم را انجام دهد.

عباسي اظهار داشت: پس از 2 هفته بررسي کارشناسي و رفع اشکالات احتمالي در سند راهبردي اشتغال و سرمايه گذاري نسبت به تصويب آن در کارگروه تخصصي اشتغال استان اقدام مي شود.

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي چهارمحال و بختياري نيز گفت: براي تهيه سند راهبردي اشتغال و سرمايه گذاري استان از توان يک گروه مشاور علمي قوي در قالب بخش خصوصي استفاده شده است.

طهمورث الياسي بختياري تاکيد کرد: در اين طرح سهم ايجاد اشتغال هر دستگاه اجرايي و هزينه مالي مورد نياز آن پيش بيني و مشخص شده است.

وي افزود: با تصويب و اجراي اين سند، وضعيت اشتغالزايي، کاهش نرخ بيکاري و رونق اقتصادي استان متحول مي شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07