پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

نرخ بيکاري چهارمحال و بختياري 13.9 درصد اعلام شد.

کد خبر: 30951 تاریخ انتشار: 1397/08/14
نمایش: 3347
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري درست يک سال پس از انتصابش به وعده خود در خصوص کاهش نرخ بيکاري در استان عمل کرد، وعده اي که براساس تازه ترين گزارش مرکز آمار ايران، از کاهش نرخ بيکاري در اين استان حکايت دارد.
درحالي که نرخ بيکاري چهارمحال و بختياري در بهار امسال 22.8 درصد اعلام شده بود، اما مرکز آمار ايران در تازه ترين آمارهاي خود اين نرخ را در تابستان امسال 13.9 درصد اعلام کرد.

کاهش نرخ بيکاري 8.9 درصدي بيکاري استان درحالي است که اجراي طرح هاي اشتغالزايي بزعم کارشناسان راهکاري مناسب براي کاهش نرخ بيکاري عنوان شده است، تصميمي که نيازمند تداوم و برنامه ريزي هاي متناسب با آن است.

اما در آستانه يکمين سال فعاليت اقبال عباسي بعنوان استاندار چهارمحال و بختياري که مصادف با ديدار وي در هفته گذشته با رئيس مرکز آمار ايران نيز شد، وي با بيان اينکه اين استان نمي تواند بيکارترين استان کشور باشد، از اين مرکز خواست در اين زمينه بررسي دقيق تري انجام و درباره آن اطلاع رساني شود.

اما همين تشکيک استاندار ، به واقعيت پيوست و نرخ بيکاري استان چهارمحال و بختياري از سوي مرکز آمار ايران با 8.9 درصد کاهش، 13.9 درصد اعلام شد تا اين استان ديگر در رديف بيکارترين استانها قرار نداشته باشد.


اما سخنان استاندار چهارمحال و بختياري در ديدار با رئيس مرکز آمار ايران با واکنش هاي متفاوتي در فضاي مجازي همراه شد و عده اي آن را نقد کردند و عده اي از کارشناسان حوزه اقتصادي نيز آن را در بخش اقتصاد کلان يک واقعيت دانستند.

اما تعدادي از منتقدان در فضاي مجازي به جاي نقد علمي و کارشناسي به نفي کامل سخنان استاندار چهارمحال و بختياري در خصوص نرخ بيکاري استان پرداختند و حتي حاضر نشدند به آن پاسخ علمي دهند.

 با اين اوصاف، ميزان نرخ بيکاري و اشغال فصل پاييز استانهاي کشور از سوي مرکز آمار ايران در روز يکشنبه سيزدهم آبانماه اعلام شد و نرخ بيکاري چهارمحال و بختياري در اين فصل 13.9 اعلام شده است و اين نرخ در تابستان سال 96 حدود 18 درصد بود.

براساس اعلام مرکز آمار ايران نرخ مشارکت اقتصادي چهارمحال و بختياري در تابستان 97 حدود 42 درصد و در تابستان 96 حدود 40 درصد بود.

بر اين اساس نسبت اشتغال در چهارمحال و بختياري در اين فصل در حدود 36.4 درصد است که تابستان سال 96 اين ميزان 33.1 درصد بود.

نرخ بيکاري چهارمحال و بختياري در فصل بهار امسال 22.8 درصد اعلام شد.

اين آمار به نشاني https://www.amar.org.ir/news/ID/5870/ مرکز ملي آمار ايران براي بررسي علمي در دسترس است.

کارشناسان حوزه اقتصادي در چهارمحال و بختياري بر اين عقيده اند که اين استان در تابستان بيشترين کاهش نرخ بيکاري را داشته است.

در اين مدت چهارمحال و بختياري رتبه برتر را در انضباط مالي و اداري در استانداري هاي کشور بدست آورد و موفق به اجراي 78درصد از مصوبات ستاد تسهيل و رفع موانع توليد شد و رتبه دوم را در بين استانها کسب کرد.

در اين زمان پرداخت تسهيلات مشاغل خانگي باعث شد چهارمحال و بختياري به عنوان يکي از سه استان برتر کشور در اين بخش شناخته شود.

نشست هاي مکرر استاندار چهارمحال و بختياري با مسوولان و بخش خصوصي در ستاد اقتصاد مقاومتي و نشست گفت وگوي دولت و بخش خصوصي نيز در اين مدت دنبال شد.

عباسي براي حفظ اشتغال بخش کشاورزي به شدت در حوضه آبي زاينده رود نيز فعاليت کرد و اميدواريم نتايج آن نيز بزودي همانند اشتغال مثمر ثمر باشد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07