پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

تغييير کاربري زمين هاي شهري نبايد سرانه فضاي سبز را کاهش دهد

کد خبر: 31017 تاریخ انتشار: 1397/08/28
نمایش: 2658
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر حفظ سرانه فضاي سبز شهرها در استان گفت: تغيير کاربري زمين هاي شهري نبايد موجب کاهش سرانه فضاي سبز شود.
اقبال عباسي در اين جلسه با تأکيد بر رعايت قوانين در مصوبات جلسه کمسيون ماده 5، گفت: نبايد اجازه دهيم که بي‌اطلاعي از برخي موضوعات موجب سوءاستفاده از اختيارات اعضاي کمسيون شود و همچنين بايد منافع عموم در مصوبات مورد نظر قرار بگيرد.

عباسي اضافه کرد: در جلسات کمسيون‌هاي مرتبط با اين موضوع، دستگاه‌هاي نظارتي براي جلوگيري از تخلف مي‌توانند موارد خلاف قانون را گوشزد کنند.

استاندار چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: تغيير کاربري زمين هاي شهري تنها در صورتي امکانپذير است که ميزان فضاي سبز شهري از استاندارد کمتر نشود و در غير اين صورت شهرداري ها موظفند نسبت به مشخص کردن زمين جايگزين اقدام کنند.

استاندار  تصريح کرد: با شهرداراني که در تغيير کاربري زمين و ساير موارد مرتبط با توسعه شهري به ضوابط توجه نکنند برخورد قانوني صورت مي گيرد.

وي يادآور شد: شهرداري ها همچنين موظفند تا زيرساخت ها، اصلاح شبکه و معابر مورد نياز توسعه شهري را فراهم و تامين کنند.

در اين نشست تعدادي از طرح ها و تغيير کاربري هاي مرتبط با شهرداري هاي شهرداري هاي بروجن، سورشجان، آلوني و بن مورد بررسي کارشناسي و تصويب قرار گرفت.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07