پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال وبختياري:

استکبار جهاني به دنبال خفه کردن صداي دانشگاه است

کد خبر: 31134 تاریخ انتشار: 1397/09/19 13:48:18
نمایش: 2438
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: استکبار جهاني در 40 سال گذشته همواره به دنبال خفه کردن صداي دانشجو و دانشگاه بوده است.
اقبال عباسي شامگاه يکشنبه در آئين گراميداشت روز دانشجو در جمع دانشجويان دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد با بيان اين که حرکت دانشجويان عليه استکبار، استعمار و استثمار جهاني با شهادت سه تن از آنان در 16 آذر 1332 به پيروزي رسيد، تاکيد کرد: تاريک انديشان همواره از دانشگاه و دانشجو گريزان هستند.

وي تصريح کرد: محور برنامه هاي نظام استبدادي و استکبار جهاني سنگ اندازي در مسير توسعه و ترويج علم و دانش و تربيت نيروي انساني متخصص است.

عباسي يادآور شد: شناسايي مشکلات نظام و انعکاس آن به مسئولان با هدف يافتن راهکارهاي علمي و عملي براي رفع تنگناها بايد در دستور کار دانشجويان باشد.

استاندار چهارمحال و بختياري اظهار داشت: انتقاد سازنده، منطقي و منصفانه مي تواند در جلوگيري از بروز برخي مشکلات اجتماعي مؤثر باشد.

وي گفت: مسئولان نظام جمهوري اسلامي نسبت به مشکلات جامعه مانند وضعيت اقتصادي، بازار ارز، حوزه دانشجويي و ساير بخش هاي اطلاع کامل دارند، اين در حالي است که عده اي سعي دارند با راي مردم مبارزه و مشکلاتي را براي فعاليت دولت ايجاد کنند.

رئيس دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد نيز گفت: دانشکده پرستاري اين دانشگاه که بر اساس پيش بيني ها مقرر شده بود با زيربناي سه هزار متر مربع ايجاد شود با پيگيري هاي صورت گرفته زير بناي آن به 19 هزار متر مربع افزايش يافته که دانشکده هاي دندانپزشکي، پيراپزشکي و بهداشت هم به آن اضافه مي شود.

ارسلان خالدي فر افزود: بودجه مورد نياز براي ساخت 16 هزارمتر مربع فضاي فيزيکي دانشکده هاي دندانپزشکي، پيراپزشکي و بهداشت دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد از رديف اعتبارات ملي تخصيص مي يابد.

در اين نشست تعدادي از دانشجويان رشته هاي مختلف دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد نظرات، ديدگاه ها، پيشنهادات و انتقادات خود در حوزه هاي مختلف ارائه کردند.

دانشجويان در 16 آذر سال 1332 همزمان با سفر ريچارد نيکسون معاون رئيس جمهوري وقت آمريکا به ايران در اعتراض به دخالت هاي واشنگتن در امور داخلي ايران و همچنين از سرگيري روابط با بريتانيا مقابل دانشگاه تهران تظاهرات کردند.

اين تظاهرات با يورش نظاميان به خاک و خون کشيده شد و 3 دانشجو به نام هاي شريعت رضوي، قندچي و بزرگ نيا به شهادت رسيدند و صدها نفر ديگر زخمي شدند.

در تقويم رسمي جمهوري اسلامي ايران 16 آذر به نام روز دانشجو نامگذاري شده است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07